Hirdetés

Artifact előzetes - minden, amit megtudtunk a Dota-kártyajátékról

|

Az éjszaka lepörgött egy Artifact sajtótájékoztató, ahol végre láttunk képeket, és megtudtuk az első részleteket a Valve új játékáról. Egy összetett és komoly TCG készül a Magic alkotójának közreműködésével.

Hirdetés

A Valve tavaly elárulta, hogy készül a Dota 2 világára épülő kártyajátéka, az Artifact. Nagyjából ennyi is volt a bejelentés, amit nem fogadott nagy öröm. Semmi mást nem tudtunk meg a projektről, de szerencsére úgy néz ki, hogy végre beindul a gépezet, és elkezdenek csorogni az infók. 

Hirdetés

Az Artifact induláskor lesz 280 kártyalapot és 44 hőslapot tartalmaz majd. A csatákat három ösvényen fogjuk megvívni, melyek mind saját asztalt kapnak. A győzelemhez a 3-ból 2 ösvényt kell legyalulni, ehhez pedig hősöket fogunk használni, akik újjáélednek halál után, tárgyakat kapnak a meccsek során, és farmolják az ellenfeleket, ahogy az egy átlagos Dota menetben is működik.

Maga a szabályrendszer még nem tiszta, lévén még nem kaptunk meccsvideót vagy bármilyen hivatalos szabályleírást, de a fenti kép megmutatja, hogy körülbelül hogyan is fog kinézni egy kör. Az biztosnak tűnik, hogy egy összetett és izgalmas szabályrendszert kapunk, amire Richard Garfield, a Magic: The Gathering alkotójának neve a biztosíték. A legenda együtt dolgozik a Valve dizájnereivel, és bár azt nem tudjuk, hogy milyen minőségben, egy kicsit mégis nyugodtabbak vagyunk, ha ő is ott van egy kártyajáték fejlesztésénél.

Az egyik screenshoton egy hőskártyát közelebbről is megvizsgálhatunk. A kártya fenti sorában látható Axe felszerelése, lent pedig a harci értékei. A zöld színből feltételezhető, hogy ezek már a tárgyak által felerősített értékek.

Gabe Newell elmondta, hogy számíthatunk olyan hősökre, tárgyakra, és miegyebekre is, amiket még nem láthattunk a Dota 2-ben. Ugyan valóban a MOBA alapjaira építenek, de a céljuk az, hogy a lehető legjobb kártyajátékot rakják össze, ehhez pedig bővíteniük kell annak világát. Nem az a fontos, hogy a Dota 2 "mellékágát" építsék fel, hanem, hogy minél jobb legyen az Artifact. Ehhez bővíteni fogják a lore-t, bár kampányra azért itt se számítsunk. A sztorit nem a szokásos, egyjátékos történetmesélésen keresztül fogjuk megismerni.

Egy fontos pontja még mindig nem teljesen tiszta a játéknak: a pénz. A Valve bejelentette ugyan, hogy a játék nem lesz ingyenesen játszható, de azt nem mondták el, hogy ez pontosan mit is jelent. Annyit árultak el, hogy a lapokat lehet majd adni-venni a Steam piacterén, és hogy szeretnének minél távolabb kerülni a "pay to win" megoldásoktól. Hogy ezt pontosan hogyan tervezik elérni, az jó kérdés, tekintve, hogy ha el lehet adni a kártyákat a piacon, akkor nyilván annak lesz előbb versenyképes paklija, aki össze tudja vásárolni a hozzávaló lapokat.

Egy-egy kártya ritkasága nem határozza majd meg annak erejét, tehát attól még, hogy valami "narancs ritkaságú", az nem lesz egy egész paklit meghatározó csodakártya. Az is kiderült, hogy lesznek olyan játékmódok, melyekben nem előre elkészített paklival játszhatunk, a booster csomagokat nekünk kell bedobnunk a közösbe. Akárcsak egy Magic versenyen.

A Valve hangsúlyozta, hogy egy erős kompetitív környezetet akarnak építeni a játék köré. A jövő év elején például tartani fognak egy 1 millió dolláros versenyt, és több kisebb eseményre is lehet majd számítani. Az Artifact minden bevételének egy része a versenyek nyereményalapjaiba fog folyni, ezzel is támogatva annak közösségét. Utóbbit az is segíti, hogy a TCG-profik már kaptak egy kipróbálható béta verziót gyakorlásra.

A fejlesztők rengeteget tanultak a Dota 2-ből és a CS:GO-ból, a tapasztalataikat pedig hasznosítani is fogják az Artifact versenyeinél. A nézők például átlapozhatják a versenyzők paklijait, böngészhetik a statisztikáikat, és több interaktív lehetőséget is kapnak a meccsek alatt.

Az Artifact valamikor idén fog játszhatóvá válni, és a jövő év közepére már iOS és Android eszközökön is elérhető lesz. Ezzel mobilokra viszi majd a Valve a Source 2 motort. A megjelenés kapcsán fontos infó, hogy ugyan a Workshop nem lesz azonnal elérhető a játékhoz, viszont előbb-utóbb bekerül majd a modding rendszer is, amivel kizárólag kozmetikai modokat lehet bevinni a játékba. Bármilyen más típusú mod csak megkavarná a kompetitív élményt, ezt pedig szeretnék elkerülni a fejlesztők.

Alig várjuk, hogy kipróbálhassuk a Valve TCG-jét, erre pedig kis szerencsével nem is kell már olyan sokat várnunk. Gabe elmondása szerint a játék már gyakorlatilag zárt béta fázisban van. 

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)