Hirdetés

Army of Two: The 40th Day - Előzetes

|

Rios és Salem, a két kőkemény zsoldos katona, ezúttal Sanghajban tesz rendet.

Hirdetés

Az EA Montreal tavalyi Army of Two játéka, bár a kritikusokat nem győzte meg száz százalékosan, annyira azért sikeres volt, hogy a kiadó elkészíttesse a folytatást. Ismét az EA Montreal berkeiben készül a játék, és az egyelőre misztikus " A 40. Nap" alcímet viseli. Hogy ez pontosan mit is jelent, valamint a sztori még teljesen titkos, így csak találgathatunk. Az első rész összeesküvés elmélete után, most egy új szituációba kerülnek főhőseink. Rios és Salem - immár saját cégük vezetőiként - egy terroristák által lerombolt Sanghaj utcáin küzdenek a saját életükért, és ha esetleg úgy döntünk, a civil lakosságot is segítik.

Akkor háromra, oké?

Az Army of Two legnagyobb vonzereje mindenképpen a nagyszerű co-op kampány volt. Maga a sztori, és a játékmenet nem volt semmi extra, sÅ‘t akár középszerűnek is nevezhetnénk, de hála a jól eltalált co-op résznek, a viszonylag szép grafikának, az Army of Two sikeres lett. A folytatásban a co-op rész még hangsúlyosabb lesz, ezért például az elsÅ‘ részben használt M.I.-t teljesen újraírtak. Jól is tették, mert az Army of Two egyik legzavaróbb hibája pont az volt, hogy ha nem egy haverral toltuk, akkor a számítógép által irányított társunk hajlamos volt a bénázásra, elakadásra, így igencsak megnehezítette, vagy akár ellehetetlenítette a dolgunkat. Az EA Montreal esküszik rá, hogy ilyesmi immár nem fordulhat elÅ‘, és gépi társunk hiba nélkül hajtja végre a legbonyolultabb, két személyt igénylÅ‘ taktikákat is. Ezek a speciális megoldások is megújulnak, az elsÅ‘ részben inkább csak poénból használt közös megmozdulások a folytatásban nélkülözhetetlenek lesznek. Képzeljük el például a következÅ‘ szituációt. Az egyik házban túszokat tart fogva két pimasz fráter. Az ablakok bedeszkázva, így nem láthatjuk, pontosan hol helyezkednek el. Semmi gáz, elÅ‘kapjuk a mesterlövészpuskát, és pozícióba mozgunk, míg társunk szépen fellopakodik az emeletre, ahonnan tökéletes rálátása nyílik a rosszfiúkra. Miután „megfestette" nekünk a célpontot, mi már simán leszedhetjük a gaz ellent, átlÅ‘ve a deszkán. Ebben az esetben, mindkét szerepet eljátszhatjuk, és gépi társunk - elméletileg - profin fogja értelmezni a szituációt. Természetesen, ha ketten vagyunk, az egész sokkal egyszerűbb, de az EA Montreal is tudja, hogy sokan azért még most is egyedül tolják a játékokat.


Civilek a pályán!

Az Army of Two első része nagyrészt a pénzről szólt. Pénzért tudtuk a fegyvereinket, és egyéb felszerelésünket fejleszteni. Ez a rész nem nagyon változik a folytatásban sem, de bejön egy feature. Sanghaj káosz dúlta utcáin sokszor kell majd morális döntéseket hoznunk. Az utcákon az ellenséges katonák összeterelik a lakosságot, hogy aztán kivégezzék őket, vagy valami egyéb disznóságot műveljenek velük. Nekünk kell eldöntenünk, vajon segítünk-e ezeken a szerencsétleneken, sorsukra hagyjuk őket, elkerülve az egész bandát, vagy pedig Ramboként rohamozva ledarálunk mindenkit, aki az utunkba kerül. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy viselkedésünk befolyásolná a végkifejletet, de nem lennék meglepve, ha így lenne. Szerintem legalábbis mindenképpen díjazni, büntetni kellene a hozzáállásunkat, hiszen amúgy nem sok értelme lenne az egésznek. Az EA Montreal megpróbálja a két főszereplőt is közelebb hozni hozzánk, ezért aztán Rios és Salem, ha éppen nincs ellenség a közelben, felcsapják maszkjaikat, ezáltal is tudatosítva, hogy ők nem csak agyatlan gyilkológépek, hanem emberi lények.


Fedezz már, te állat

A harc lesz az a rész, ami a legkevesebbet változik az elsÅ‘ részhez képest. A jól bevált, leginkább MMO játékokban használt aggro rendszer viszonylag jól működött az elsÅ‘ részben, így azt hagyták is, úgy ahogy volt. A fedezékek használata során egyértelműen a Gears of War volt a példakép. Az Army of Two esetében talán még egyszerűbb a helyzet, hiszen itt még gombot sem kell nyomnunk, hogy embereink fedezékbe vonuljanak, elég megközelíteni bármit, ami mögé el lehet bújni, s embereink azonnal lekushadnak. A fedezékek mögött aztán csúszhatunk, mászhatunk, a fegyverünk csövét kidugva magunkra vonhatjuk az ellenség tüzét. Egyébként az Army of Two az elsÅ‘ olyan játék, ahol ez a fedezékbÅ‘l való tüzelés valóban arra használható, amire kitalálták. Itt ugyanis nem az a cél, hogy az ellenséget leszedjük, hanem hogy magunkra vonjuk a figyelmet, míg társunk hátulról becserkészi az ellenséget. Erre pedig tökéletesen alkalmas, fÅ‘leg ha fegyverünket „aggrora gyúrjúk". A második részben végre már átlÅ‘hetünk egyes tereptárgyakon is, egy kellÅ‘képpen erÅ‘s puskával. A deszkafalak, és vékonyabb falak sem állhatnak ezúttal az utunkba. Ilyenkor persze nem árt, ha társunk bejelölgeti nekünk a célpontokat, de például lehet a torkolattűz alapján is próbálkozni. A pénz most is fontos szerepet játszik majd, és bár most nem utazgatunk egyik helyszínrÅ‘l, a másikra, mellékküldetéseket most is kaphatunk, amiket vagy elfogadunk egy kis plusz pénzért, vagy figyelmen kívül hagyunk. Utóbbi esetben, természetesen egyre nehezebb dolgunk lesz, mert zsozsó híján képtelenek leszünk megvásárolni a legtutibb cuccokat.  Érdemes néhány szót a grafikára is vesztegetni. Az elsÅ‘ rész kapcsán sokan kritizálták, hogy a pályák túl élettelenek, sivárak. Ezúttal ilyen gond nem lesz, Sanghaj utcáin folyamatosan zajlanak az események. Épületek dÅ‘lnek össze, repülÅ‘gépek húznak el felettünk, esetleg le is zuhannak, civilek, terroristák rohangálnak, miazmás. A bemutatott demó alapján ez a rész nagyon jól sikerült, a hangulat nagyon ott van.


Egyelőre ennyit tudunk az Army of Two: 40th Day című folytatásról, de hát van még idő bőven, hiszen a megjelenés az év végére van belőve. A fejlesztők állítása szerint, nagyon odafigyeltek a felhasználók által sérelmezett részekre, és minden téren igyekeznek olyan játékot készíteni, ami megfelel az ő elvárásaiknak. A co-op rész a látottak alapján nagyon ütős lesz, és a fejlesztett mesterséges intelligenciának hála, immár egyedül is jól fogunk szórakozni. A két főhős is egyre szimpatikusabb, ahogy két összecsapás közt megvitatják a dolgokat, esetleg simán csak viccelődnek, heccelik egymást. Amennyiben valamit nagyon el nem szúrnak az EA Montrealos srácok, minden esély megvan rá, hogy egy pöpec kis játékot kapjunk idén karácsonyra.

GameStar

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)