Az Electronic Arts nem szeret széllel szemben vitorlázni, ezt mindig is tudtuk az óriáskiadóról. Miközben manapság egyre nagyobb teret nyernek a játékok multiplayer módjai, ők is úgy érezték, hogy eljött az idő kihasítani egy szeletet a piacból. Az Army of Two egyszerre lesz Kane & Lynch és Battlefield utánérzés: kétfős csapatunkkal akár a kampányt is letolhatjuk kooperatív módban, egy barátunkkal vállvetve, majd az így összeszokott team szembenézhet az igazi kihívással, az élő ellenfelekkel vívott online csatákban.
Fizess, s a világ veled nevet
Az Army of Two sztori főszereplője két mindenre elszánt szabadságharcos - zsoldoskatona (észrevettétek, milyen divatos lett ez manapság?): Salem és Rios, a két sok-sok csatát megélt veterán mindig annak ajánlja fel szolgálatait, aki a legtöbbet hajlandó fizetni értük. A mai, háborúktól és politikai mesterkedésektől fuldokló világ igazán tökéletes terep számukra, ami egyúttal azt is garantálja, hogy a játékban nem lesz hiba a változatossággal. Irán, Afganisztán, Kína, az Egyesült Államok - csak néhány helyszín a diadalmenetből. A történet során egyébként hat nagyobb területen fordulunk meg, ezek pedig összesen negyven pályára oszlanak. A missziók nem épülnek szorosan egymásra, időnként azonban mesterkedésünk hatással lehet a későbbi helyszínekre: Kínában például rendkívül fontos feladatunk egy erősen védett zsilipkapu megnyitása, mert csak így juthatunk tovább a fő célunk felé.
Párosan szép az élet
A küldetések során hatalmas szükségünk lesz társunk segítségére, a fejlesztők ígérete szerint az MI legalább olyan jól fog teljesíteni, mintha kooperatív módban játszanánk vérprofi pajtásunkkal. A sikerhez elengedhetetlen mozdulatok, taktikák nagy része két embert kíván. Míg társunk tűz alatt tartja az ellenséget, mi sebtében fedezékbe rohanunk, majd biztosítjuk számára a biztonságos átkelést a nyílt terepen, s végül közös erővel átmászunk az előttünk tornyosuló falon, hogy hátba kaphassuk a mit sem sejtő katonákat. Az ehhez hasonló műveletek mellett sok múlik a fegyverzet megosztásán is, általában az a célszerű, ha egyik emberünk nehéztüzért játszik, miközben a másik távolról fedezi őt. Speciális szituációkban persze ennél ravaszabb húzásokra is szükség lesz, de szerencsére abban biztosak lehetünk, hogy a nagyjából 30 fegyvertípus, valamint a különféle fejlesztések és kiegészítők között mindig megtaláljuk a nekünk kellő alkalmatosságot (egyszerre egyébként egy elsődleges és másodlagos fegyót, valamint egy extra kütyüt tarthatunk magunknál).
Habár egyértelmű, hogy az Army of Two élő partnerrel játszva villantja ki igazán a foga fehérjét, azért bízunk benne, hogy MI vezérelte társunk mókás beszólásai és élethű viselkedése a magánzók számára is feledhetetlenné teszi majd a programot.