Nemrég reppent fel a hír, hogy az Obisdian kiszáll a 2012 vége óta készülő Armored Warfare fejlesztéséből, az amerikai csapatra talán kevésbé jellemző projekt végéről viszont eddig csupán csak kevés hivatalosan megerősített részletet hallottunk. Az Obsidian a Eurogamernek adott nyilatkozatából viszont kiderült, hogy minden rendben lesz mind a játékkal, mind a stúdióval, de azért hoz néhány változást az orosz partnerekkel való szakítás.
Sokan talán nem tudják, hogy a járműves lövölde felel részben az Obsidian megmeneküléséért, ugyanis a cég működésének költségeit a csődközeli állapot után éveken át az Armored Warfare fedezte. Az orosz finanszírozóknak hála több mint kétszáz embert foglalkoztatott a projekt kapcsán az Obsidian, amihez képest a Pillars of Eternity, vagy éppen a Tyranny sokkal kisebb csapatok segítségével valósult meg. Ennek kapcsán könnyen felmerülhet bennünk, hogy nem lesz-e szükséges leépítésekre a projekt lezárásával, de az erre vonatkozó kérdésre azt válaszolta az ügyvezető igazgató: "Megleszünk."
Elmondása szerint a játék fejlesztését teljesen átadják a Mail.ru tulajdonában lévő My.com moszkvai csapatának, akikkel az Obsidian elmondása szerint közös megegyezéssel, jó viszonnyal váltak el, így az átállásból a jelenleg a bétát nyüstölő játékosok semmit nem fognak érzékelni. A Pillars of Eternity II fejlesztését pedig fedezik az első rész bevételei és a Fig-kampányból befolyt összegek, de azért levontak egy nagy tanulságot az Armored Warfare készítéséből.
"Vicces, hogy azt kérdezitek, hogy szokatlan volt-e számunkra ez a projekt. Ami azt illeti az volt, de nagyon büszke vagyok arra, amit elértünk vele. Az, hogy 2012 végétől 2015 októberéig a semmitől egy nyílt bétáig eljutottunk, az szerintem egy, általában nem MMO-kkal foglalkozó stúdiótól nem akármilyen teljesítmény. Amire rájöttünk, az az, hogy ilyen projektekbe nem fogunk bele még egyszer."
"Egy nagy MMO elkészítése túltesz egy kis indie csapat erőforrásain, hacsak nem válik hatalmas céggé és alakít ki más üzleti részlegeket: ügyfélszolgálatot, a szerverpark fenntartásával kapcsolatos részleget, stb. Mindez érdekesnek tűnhet, de nekünk és nekem személyesen sokkal érdekesebb, az az adott játék elkészítése. Ha pedig belefogsz a fenti dolgokba, hirtelen megbeszélések tömkelegére kell járnod minden nap, amiknek semmi köze a játékkészítéshez"
- mondta az Obsidian ügyvezető igazgatója, Feargus Urquhart.
Mit gondoltok, jobban jártunk így, hogy kiszállt az Obsidian az Armored Warfare-projektből?