A Studio Wildcard társalapítója, Jeremy Stieglitz az E3 2017 alkalmával bejelentette, hogy augusztus 8-án végre teljes értékű játékká válik az Ark: Survival Evolved PC-n, PS4-en és Xbox One-on, ráadásul november 7-én kap egy Xbox One X frissítést is.
Sokakat érdekelt azonban, hogy mi lesz azoknak a szervereknek a sorsa, amik az Early Access változat alatt éltek. Nos, ezt bizony nem könnyű nyomon követni. Stieglitz egy 2016-os közleményben még azt mondta, hogy nem fogják törölni a szervereket, sőt több száz új kiszolgáló elindítását tervezik. Majd a közelmúltban bezengték a médiának, hogy mégis törölni fogják őket, mert a tárgyak duplikációs hibája miatt a kompetitív multi lényegében értelmetlenné vált, döntésüket pedig hosszas közleményben védték az Eurogamernek, kihangsúlyozva az igazságtalanságot az újoncokra nézve.
Ezt nem sokkal utána egy 180 fokos fordulat követte (és ez egyben az aktuális álláspont is), amelyben a Studio Wildcard már arról ír, hogy a fejlesztőkkel és közösségi menedzserekkel tárgyalva, a játékosaik pro-kontra vitáit elemezve és a sajtóval részletesebben beszélve úgy döntöttek, hogy ragaszkodnak az eredeti tervhez és NEM nyúlnak az Early Access szerverekhez. Ehelyett augusztus 8-án újakat indítanak, amelyek esetében megelőző intézkedéseket - például új szerverkódot és infrastruktúrát - hoznak majd, hogy elkerüljék a hacker-problémák újbóli előfordulását. A kellemetlenségekért és a zavaros kommunikáció miatt természetesen elnézésünket kérik.