Kár is lenne cukrozni a dolgot: az Anthem messze nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, és nemcsak azért, mert tartalmilag nem tudott megfelelni az elvárásoknak, hanem azért is, mert technikailag is komoly problémák voltak a játékkal.
Az Electronic Arts első embere, Andrew Wilson egy a GameDaily.biz-nek adott interjúban mondta el, hogy az eredeti tervük az volt, hogy összehozzanak két csoportot:
Az egyik oldalról egy tradicionális, Bioware-féle sztori-orientált vonalat, a másikról pedig az akció-kalandot erőltettük. Ezeknek kellett volna nagyon szépen összefonódni 30-40 óra után, de addigra mindenki rájött, hogy valami nem oké. Az volt az ígéret, hogy együtt játszhatunk, de ez nem igazán működik.
Wilson arra célzott, hogy míg egyesek 100 órányi sztorit vártak, mások Destiny-szerű fejlődésre számítottak. És bár elismerte, hogy a játék gyengén nyitott, eszük ágában sincs feladni.
Úgy érzem, hogy a csapat bizonyította, képesek valami igazán különlegeset letenni az asztalra. Ha úgy gondolnánk, hogy a világ, a karakterek, a Javelin páncélok vagy a különleges közlekedés nem lennének megnyerőek, akkor nem invesztálnánk többet a játékba. De a bioware-es srácok minden nap bejárnak, figyelik a rajongói visszajelzéseket, és megpróbálják teljesíteni az ígéreteket.
Láttunk már játékokat nagyon mélyről felállni, és csak remélni tudjuk, hogy az Anthem is képes lesz erre, de egyelőre nem sok esélyt látunk a nagy visszatérésre.