Az Anno 2070 fejlesztésének oroszlánrészét a Related Designs végzi, a csapat, amely elmúlt évtized közepén vette át az Anno-sorozat gondozását (besegít a Settlers-szériát jegyző Blue Byte is) részről részre emelkedő minőséget produkálva. Az Anno 1701 egészen kellemes volt, az Anno 1404 pedig egyenesen kiváló, ha pedig ez a tendencia folytatódik, akkor az Anno 2070 minimum év játéka aspiráns lesz.
A saját műfajában legalábbis jó eséllyel indulhat majd a címért, feltéve persze, hogy a korszakváltás a rajongók és a sajtó tetszését is elnyeri. Amennyiben az évszámot is magába foglaló címre, vagy a galériában fellelhető képeket megtekintve sem esett volna le mindenkinek, az Anno 2070 a jövőbe kalauzol el bennünket, egy olyan jövőbe, ahol megemelkedik az óceánok szintje, az emberiség pedig megpróbál alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. A játékos ennek megfelelően sosem látott technológiákkal felszerelkezve válogatott ökológiai kihívásokra igyekszik majd választ találni. Érdekes vonása a játéknak, hogy döntéseink kihatással lesznek a környezetre, az építészeti stílusra, valamint a népesség szükségleteire. Az sem mindegy, hogy a játék kezdetén a termelés orientált iparmágnások útját, vagy inkább egy környezetbarát megközelítést választunk.
A házon belül fejlesztett vadonatúj motorral készülő alkotásban az egyjátékos kampány mellett végtelen játékra, valamint online multiplayerre is lehetőségünk nyílik.
Hogy mikor jelenik meg? Szerencsére nem kell 2070-ig várnunk, ugyanis az Ubisoft 2011 telét célozta meg a PC-re készülő játékkal.