Az AMD-vel kapcsolatban nem sok jó hír látott napvilágot manapság (sőt, néhányan már a cég eladását pletykálják), és sajnos ez ma sem lesz máshogy. A gyártó által a DirectX és az OpenGL alternatívájaként létrehozott Mantle-t ugyanis nem csupán nem fejlesztik tovább, hanem a már meglévő szoftvert sem optimalizálja a mostantól megjelenő videokártyáira.
Ez azt jelenti, hogy nem élvezhetjük majd a legújabb videokártyákkal a Mantle segítségével az AMD-s rendszerekből kicsalható extra teljesítményt azoknál a játékoknál, amiket kifejezetten erre az API-ra optimalizáltak. Ezekből nem volt sok, de azért akadtak köztük nagyobb címek, mint például a Battlefield 4, vagy a Civilization: Beyond Earth. Abból is látszik, hogy a gyártó teljesen feladta a fejlesztést, hogy a különböző stúdióknak is azt javasolják, hogy vagy a hamarosan megjelenő DirectX 12 segítségével dolgozzanak, vagy használják az OpenGL utódjának számító, a Vulkan API-t, ami egyébként nagyban a mára elhalálozott Mantle projekt eredményeire épül.
Mit gondoltok, ez kihat majd az AMD egyébként sem éppen rózsás helyzetére?