Egy, az Assassin's Creed Odyssey-vel szemben gyakran hangoztatott kritika volt, hogy annyi extra tennivalót kínált a játék, hogy a maximalisták már kiégtek ezek teljesítése közben. A fejlesztők korábban is jelezték, hogy a Valhallában visszavettek, és most részletesebben meséltek arról, pontosan mire számíthatunk.
Darby McDevitt narratíváért felelős vezető a GameSpotnak elmondta, szinte nincsenek hagyományos értelemben vett mellékküldetések, ezek helyét az úgynevezett world eventek, avagy a világban spontán felfedezhető események vették át. Hosszabb történetszálakra csak a fő sztori keretében számíthatunk. Ennek oka részben az, hogy Eivor Angliában egy betolakodó, és nyilván nem viszonyulnak hozzá annyira barátságosan a helyiek, mint valakire, aki eleve az ő népükhöz tartozik.
Az Assassin's Creed Valhalla PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra biztosan november 17-én jelenik meg, a PS5-ös és Xbox Series X-es változat pedig feltehetően az új konzolokkal együtt érkezik.