Mostanában rájár a rúd a multiplayer fókuszú játékokra, mindegy, hogy mobilra, PC-re, konzolokra készültek. A héten gyors egymásutánban bejelentették a Rumbleverse, az Echo VR, a Crimesight, az Apex Legends Mobile és a Knockout City szervereinek leállítását, ami világosan jelzi, hogy a piac egyszerűen nem tud már többet eltartani az ilyen típusú alkotásokból.
Kevéssel ezelőtt feliratkozott a veszteséglistára a 2021 februárjában debütált CrossfireX is, amely a Dél-Koreában roppant népszerű Crossfire széria Xbox-exkluzív spin-offja. Unreal Engine 4-gyel készült többjátékos módjáért a Smilegate felelt, míg epizodikus kampányát a Remedy kalapálta össze a saját Nortlight motorját használva, bérmunkában. Olyan is lett.
Hiába került be a Game Passba, a 38-as Metacritic-pontszámra alaposan rászolgáló alkotáson ez sem tudott segíteni, hamar elfordultak tőle a játékosok. A Smilegate egy ideig még próbálkozott javításokkal, frissítésekkel és új tartalmakkal, de mostanra belátta, hogy ez a küzdelem kilátástalan, a Remedy pedig már rég továbblépett olyan, sokkal ígéretesebb projektekre, mint az Alan Wake 2, a Control 2, valamint az első két Max Payne remake-je.
Mindebből az következik, hogy a CrossfireX szervereit május 18-án örökre lekapcsolják, és ez nemcsak a multiplayer számára hozza el a véget, hanem a kampány is elérhetetlenné válik. A fejlesztők sajnálják, hogy így alakult, hálásak azoknak, akik kitartottak, és remélik, hogy élvezni fogják a CrossfireX végnapjait is. A játék természetesen kikerül a Game Passből, és már megvenni sem lehet az Xbox Store-ban. Azok a játékosok, akik az elmúlt 14 napban akár egy forintot is költöttek a játékban, visszatérítésre jogosultak. Értelemszerűen azok járnak a legrosszabbul, akik kifizették a CrossfireX árát, hiszen május 18. után semmi sem marad a kezükben, még a kampányt sem tudják elindítani.