Köztudott, hogy az egyedi stílusú játékaival elhíresült American McGee nem szívleli a nagy kiadókat, és ennek gyakran hangot is ad.
Fejlesztőcsapatával is arra törekszik, hogy független maradhasson, ennek eredményét hamarosan mi is megtekinthetjük az Akaneiro formájában. A játékipari legenda egy fórumos beszélgetés során az Alice: Madness Returns-szel kapcsolatban is nyilatkozott, szavai pedig leginkább az Electronic Arts stratégiáját bírálták:
"Ami frusztráló volt, az az EA Marketing közbeavatkozása - már az elején megmondták az STS-nek, hogy minden kreatív ötlet és végszó csak tőlük származhat, nem tőlünk (a fejlesztőtől/a történet/hangulat készítőjétől),"
"Ennek eredményeképp a trailerek sokkal sötétebbek és véresebbek lettek a játéknál..."
"[Az EA] át akarta verni a játékosokat, hogy azt higgyék, az A:MR egy keményvonalas horror cím, annak ellenére, hogy mi nem voltunk hajlandóak olyan hangulatúra fejleszteni. Azt gondolják, hogy ha a játék nem is egy keményvonalas horror cím, reklámozható akként, becsapva a fogyasztókat (miközben az alkalmibb játékosokat eltaszítják, köztük a női játékosokat, akik az igazán sötét trailerek miatt mondhatnak nemet). Ez mind a verseny része."
Az American McGee's Alice folytatása 2011-ben jelent meg, és többnyire elfogadható értékeléseket kapott. Az Alice: Madness Returns-ről szóló tesztünket itt olvashatjátok.