A játéktörténelemben jártasabbak számára valószínűleg nem cseng ismeretlenül Yuji Naka neve, aki programozóként komoly szerepet vállalt a Sonic-franchise létrejöttében és felvirágoztatásában. Naka 1984-től 2006-ig dolgozott a Segának, 2018-ban viszont egy másik nagy cég, a Square Enix csapatához csatlakozott.
A Square kötelékében pedig különleges megbízást kapott egy teljesen új IP, a Balan Wonderworld megalkotására, amihez a kiadó még új stúdiót is alapított Balan Company néven. A 3D-s platformer körüli várakozást pedig csak tovább fokozta, hogy a projekt művészi irányáért az a Naoto Oshima felelt, akivel Naka utoljára a nagy sikerű, 1998-as Sonic Adventure-ön dolgozott együtt.
A Balan Wonderworld idén májusban jelent meg, ám hatalmasat bukott, az év egyik legrosszabb címeként jellemezte a szaksajtó. Ennek részben a rengeteg bug, részben pedig a régimódi játékmenet volt az oka, ami a VGC tesztelőjét például a PlayStation 2-korszakra emlékeztette.
A fő piacnak szánt Japánban végül az első héten 2100 példánynál is kevesebb fogyott a Balan Wonderworldből, az Egyesült Királyságban pedig még a TOP40-es listára sem tudta beverekedni magát a játék. Sokak számára ezért nem meglepő, hogy Yuji Naka nemrég Twitteren közölte, hogy elhagyja a Square Enixet.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
A programozó ugyan nem részletezi a távozás okát, de az előzmények ismeretében nehéz elképezelni, hogy ne a platformer kudarca álljon a háttérben.
"A távozásom okáról egyelőre nem beszélhetek, de remélem, hogy egyszer eljön majd az ideje. Ami pedig a jövőbeli tevékenységemet illeti, már 55 éves vagyok, szóval az is lehet, hogy visszavonulok."
- írja a japán nyelvű bejegyzésben.
A Balan Wonderworldról egyébként legutóbb akkor írtunk, amikor felvetődött, hogy a játék egyik zenéjét a Szellemirtókból lophatták.