Érdekes helyzetben van az NBA 2K sorozat, ugyanis az utóbbi években az arcátlanul alkalmazott mikrotranzakciók ékes példájává vált a széria, ami egyben jelenleg az egyetlen komolyan vehető játék a kosárlabda műfajában.
Az NBA 2K22-ről még nem igazán tudjuk, milyen irányba viszi a sorozatot, de az már biztos, hogy a fejlesztők nemcsak arra koncentráltak, hogy a gyűrű alatt a legjobb élményt nyújtsák.
Az NBA 2K22 a tavaly bemutatkozott, The City névre hallgató helyszínt is továbbfejleszti, ami a játékosunk karrierjének különböző tevékenységeit fogja össze.
Sajtóértesülések szerint a Visual Concepts egyrészt biztosítja, hogy sokkal gyorsabbak lesznek a város és a tényleges játék közötti átmenetek, illetve a cikk szerint arra is számíthatunk, hogy a MyTeam szezonok gyakrabban érkeznek majd, nagyjából hathetente új tartalmakra számíthatnak a játékosok.
Némileg viszont meglepő fordulat, hogy a MyPlayer karriermódban a kosárlabda mellett mással is foglalkozhatunk, így játékosuk sok valódi sztársportolóhoz hasonlóan például megpróbálhat divattervezőként, vagy rapperként is befutni.
Tény, hogy a történetközpontúságot csak az utóbbi években átvevő FIFA, Madden, vagy éppen F1 játékokat az NBA 2K némileg megelőzte ebben a tekintetben és már 2016-ban azzal reklámozta magát, hogy Spike Lee írja az aktuális rész sztoriját.
Idén szeptemberben pedig az is kiderül, mennyit ad az élményhez, ha fiktív játékosunkkal nem csak a sport területén bizonyíthatunk. Ki tudja, lehet, hogy ebben is úttörő lesz az NBA 2K, de félünk kicsit, hogy valahol ezen a fronton is becsúszik majd a mikrotranzakciós modell.