Arra is volt terve a Larian Studios csapatának, hogy milyen más franchise-ba ugorjanak fejest, ha esetleg a Wizards of the Coasttal nem sikerül megegyezni, és a Baldur's Gate 3 helyett egy teljesen más univerzumban játszódó címet kell fejleszteniük.
Swen Vincke szerint nem volt sok más opciójuk egyébként, de ha nem jön össze a megállapodás, akkor valószínűleg a Fallout vagy az Ultima licencét próbálták volna megszerezni. Persze mint azt tudjuk, erre nem került sor, mivel a Wizards of the Coast boldogan lecsapott erre a lehetőségre még 2017-ben, hat évvel később pedig megérkezett a Baldur's Gate 3.
Az Edge magazinnak adott interjújában Vincke elmondta, a csapata a nagy összeborulás előtt bezárkózott egy hotelszobába, és addig ki sem jöttek onnan, amíg össze nem raktak egy olyan ajánlatot a Wizards of the Coastnak, ai képes lehet meggyőzni a kiadót. Ez a kapkodás viszont nem járt még sikerrel, a Wizards of the Coast vissza is dobta a prezentációt. Vincke beleállt a dologba, és elmondta, épp akkor fejezték be a Divinity: Original Sin 2-t, a csapat kimerült, szeretnének kérni egy kis haladékot.
Ezt szerencsére meg is kapták, a második esélyt pedig már nem puskázta el a Larian Studios. Persze az sem biztos, hogy rosszabbul jártunk volna egy Larian-féle Fallouttal.