Nem gondoltuk volna, hogy ennyire sanyarú sorsa lesz Halo Infinite-nek, ami az eredeti tervek szerint az Xbox Series X egyik nyitócíme lett volna, de a kellemetlenül sikerült első gameplay bemutató után az illetékesek inkább úgy döntöttek, hogy elhalasztják a játék megjelenését egészen 2021-ig. Azóta annyi már kiderült, hogy nem a Halo sorozat miatt késik az Infinite, a sorozat rajongói azonban ennél konkrétabb válaszokat várnak.
A Reseterán be is indult a találgatás, egy Sponger nevezetű felhasználó pedig tudni véli, mi lehet a valódi gond. Állítása szerint egyrészt túlzottan nagy részét szervezte ki a fejlesztésnek a 343 Industries külsős szakemberekhez, ami megnehezíti az összehangolt munkát. Ennél is nagyobb probléma azonban az, hogy egyszerűen nem bír el a játékkal a sima Xbox One konzol. A beszámolók szerint a Halo Infinite assetjei nem töltenek be időben One-on, még annál is sokkal rosszabb a helyzet, mint amit a gameplay demó során a PC-s verzió esetében láthattunk - itt is a távolban bukkantak fel egyik pillanatról a másikra a látnivalók, ami a múltidézés meglehetősen kellemetlen módja.
A Microsoft korábban megígérte, hogy két éven keresztül minden Xbox Series X-re megjelenő játékot kiadnak sima Xbox One konzolokra is. Most elvileg a 343 Industries fejlesztői azt szeretnék elérni, hogy a Halo Infinite végül csak PC-re és Series X-re jelenjen meg. Ha viszont így döntenek, akkor legkorábban 2022 végén, az új konzolgeneráció második évfordulóján érkezhet meg a sorozat legújabb része.
Természetesen a fenti értesüléseket hangsúlyozottan pletykaként kell kezelni, bár az egyik Resetera moderátor szerint Sponger "olyan pozícióban van", hogy valószínűleg tényleg ismeri az általa megszellőztetett részleteket.