Az Activision négy készülő mobiljátékának - Guitar Hero Mobile, Call of Duty: Sniper, a Call of Duty: Zombies Defender, Crash Bandicoot Brawl - hirdetései jelentek meg a közelmúltban a Facebookon és az Instagramon, ami nagy port kavart a játékosok körében. Ezek a hirdetések ugyanis vélhetően mesterséges intelligencia által generált elemeket tartalmaznak - írja a GameSpot.
A fordulat azért sem meglepő, mert az Activision nemrég beismerte, hogy a Call of Duty: Black Ops 6-ban is használtak olyan részleteket, melyeket AI-jal hoztak létre. Az érintett játékok közül a Guitar Hero Mobile az egyetlen, amelyet az Activision hivatalosan megerősített, és éppen ennek a reklámjai váltottak ki a legerősebb visszhangot.
A játékosok a különös, torz képi megjelenítés miatt kritizálják az alkotásokat, amelyek furcsa testű gitárosokat és még furcsább gitárokat tartalmaznak. A legtöbben úgy gondolják, ez nem egyfajta új vizuális stílus részét képezi, hanem egyszerűen azért van, mert a látványterveket mesterséges intelligenciával generálták. Ezt erősíti olyan bizarr elemek jelenléte is, mint például az egyszerree több irányba néző hangszórók.
Míg a Guitar Hero Mobile rendelkezik Geeklab oldallal, mely egy mobil marketing platform, amit a játékosok érdeklődésének felmérésére és az eszközök tesztelésére használnak, addig a többi játék eddig nem kapott hivatalos megerősítést az Activision részéről. Ennek ellenére ezeknek a játékoknak a hirdetései továbbra is futnak a Facebookon és az Instagramon, melynek okán megkérdőjelezhető ezek eredetisége.
Az Activision egyelőre nem nyilatkozott a témában.