Ha közelebbről szemléljük meg az Age of Empires sorozat átalakulását az idők folyamán, akkor látható, hogy egy nagyon jól kigondolt koncepció húzódik mögötte. Az 1997-ben debütált első részben a kőkori kőbunkósoktól juthattunk el a dicső Római birodalom időszakáig, míg a második epizód már inkább a középkor fényes páncélos lovagi csatáira fókuszált. Az Age of Empires 3 és kiegészítői az európai felfedezések és terjeszkedések időszaka alatt játszódik, az új kiegészítőben pedig az ázsiaiak is beleszólnak végre a dolgok alakulásába.
A töritanár beájulna
Szögezzük le rögtön, hogy az Asian Dynasties-ból senki nem fogja pótolni az ellógott történelemórák anyagát, a játék ugyanis valami hihetetlenül irreális. A gond nyilván nem a skirmish móddal van, ahol mi döntjük el, milyen nációkat eresztünk egymásnak, de azért a kampányban illett volna odafigyelni pár alapvető dologra. Egy példa, hogy mindenki értse: dicső japán seregünk indián szövetségesekkel karöltve igyekszik megállítani az indiaiak tomboló harci elefántjait Új-Anglia partvidékén. Ha azonban túltesszük magunkat az ilyen kis apróságokon, akkor hamar előtérbe kerül az a sok-sok kiváló ötlet, amiért ilyen magas százalékot kapott a kiegészítő.
Nemzeti ügy
Mit nekünk mindenféle hangzatos játékegyensúlyi javítás, az egyszeri gamer úgyis az új frakciókra kíváncsi. Három nép vár arra, hogy kiváló vezetőként egy-egy kampányban felvirágoztassuk őket: a japánoknál a belviszályokat kell elsimítanunk, a kínaiak az Újvilág felfedezésére indultak, a indiaiak pedig a fojtogató angol kezet próbálják lerázni a torkukról. Minden oldal teljesen egyedi kidolgozást kapott. Japán például a brutálisan erős szamurájokra, Kína és India pedig a gyors szaporulatra támaszkodik. Mint a valóságban, „nájki pólót kéccázé" áruló barátaink az Asian Dynasties-ben is elképesztő gyorsasággal képesek megtöbbszörözni számukat, sima egységek helyett egy vásárlással akár több katonához is juthatunk.
Pisai ferdetorony Japánban
Visszatértek a korábbi részekben és az Age of Mithology-ban már bevált világcsodák is, minden ázsiai nemzet 5-5 darabból választhat. Brutális áruk és hosszú építési idejük ellenére is kiemelt szerepük van a játékban, hiszen birtoklásukkal olyan képességekre tehetünk szert, mint mondjuk az azonnali gyógyítás. Az alapjáraton is változatos egységek mellett további lehetőségeket biztosít a konzulátus: segítségével bizonyos feltételek mellett bevásárolhatunk az elit európai egységekből is. A zene, a hangok, na és persze a grafika - különösen a világcsodák és az új unitok kidolgozása - is hozzák a megszokott kiváló színvonalat, az Asian Dynasties tehát a rajongóknak kötelező kiegészítő.
GameStar