A leírásban rögzítik, hogy a játékosok érdeklődési körét és szokásait megfigyelve a hirdetések sokkal inkább személyre szabottabbak lehetnek – így persze azok hatása is nő. Például a játékon belüli kommunikáció (akár mondjuk egy bizonyos termékről szóló beszélgetésben az adott reakció) is adhatja a játékosokról tárolt információt, ami alapján az off- és online játékokban a játékos által látható hirdetési felületeket beállítják.
Ugyan mindez elég konkrét terveket sejtet, továbbá nincs két hónapja, hogy egy pont ilyen jellegű technológiával foglalkozó céget, az Adscape Media-t felvásárolták, de a Google képviselője másképp nyilatkozott. A brit The Guardian lapnak elmondta, hogy a cégnél jelenleg nincs tervben a szabadalomban leírtak technológiai megvalósítása, csupán a szellemi termékeiket védik le, függetlenül attól, hogy azt használni akarják-e a jövőben.
Ads by Google - már a játékokban is?
Figyelemreméltó szabadalmi kérelmet nyújtott be a Google nemrég a játékokon belüli reklámozásra vonatkozólag. Az iratból az is kiderül, hogy már legalább egy éve foglalkoznak a kérdéssel. Ha az abban foglaltak megvalósulnak, akkor hamarosan a weblapok tartalmával egybecsengő Google hirdetésekhez hasonló, személyünkre szabott reklámok jöhetnek velünk szemben a virtuális térben.