Eric Hirshberg, az Activision Publishing vezérigazgatója szerint egy játéknak elsősorban abban kell jónak lenni, amit kifejezetten csak ez a médium tud nyújtani, és nem látja értelmét azoknak a játékoknak, amelyek a mozifilmek felé tendálnak.
Hirshberg az Edge kérdéseire válaszolva tért ki a videojátékokban rejlő lehetőségekre és az általa nem kedvelt tendenciákra: „Szerintem az a legfontosabb, hogy a különböző médiumokat a saját területükön kell hagyni kibontakoztatni. Amikor a játékokra mint művészi alkotásokra gondolok, abban látom az egyediségüket, hogy kiszakítanak a valóságból. Részben azért, mert interaktívak, másrészt pedig azért, mert a felhasználó sokkal aktívabb részese a tartalmaknak, mint bármelyik másik szórakoztatási forma esetén. Az emberek olyan dolgokat akarnak megtapasztalni, amilyenekre a saját életükben nincs módjuk. Ilyen lehet egy gyors kocsi vezetése, kipróbálni milyen az élsportolók, rocksztárok élete, de vannak, akik a távoli jövőben szeretnének hőstetteket végrehajtani" - mondta Hirshberg
Arra a kérdésre, hogy a következő generációban láthatunk-e majd olyan játékot, amely a romantikus komédiák világára hajaz, Hirshberg elmondta, hogy nem látja járható útnak a különböző médiumok sajátosságainak keverését, és szerinte a fejlesztőknek arra kell koncentrálni, hogy a játékok interaktív élményét maximalizálják.
„Szerintem ez a játékok igazi erőssége, ebben a legjobbak, és jó ideig ez is lesz az alapjuk. Nem tudom, hogy ebbe belefér-e egy romantikus komédia, amiben inkább a filmek és a tv-sorozatok jeleskednek. Ugyanakkor manapság érezhető, hogy van egyfajta különös vágy, hogy a játékok egyre filmszerűbbek legyenek, illetve hogy a film formanyelvi eszközeire alapozzanak. Én nem vágyom ilyesmire. A játékok a maguk jogán csodálatosak, és más dolgokban nyújtanak egyedi élményt, mint a többi médium."
Hirshberg az Activision jövőre vonatkozó terveinél kitért arra is, hogy bár a next-gen konzolok fejlesztői nagy hangsúlyt fektettek a szociális élmények fejlesztésére és a különböző eszközök közti integrációra, szerinte ez csupán technológiai előrelépés, ami a játékoknál nem fog különösebb fejlődéshez és innovációhoz vezetni.
Nektek mi a véleményetek?