A felszerelésünket a World of Warcraftban relatíve sűrűn cseréljük, de egy kiegészítő végén mindig érdemes megtartani a Mythic vagy Heroic kategóriás cuccokat. Ezek jelentősen megkönnyítik a szintezést egy új expanzió első napjaiban, ami persze rendjén is lenne így.
A gond most csak az, hogy a The War Withinnél valami nagyon félrecsúszott és a karakterek annyira erősek maradtak a "korai" (70 és 78 közötti) szinteken, hogy két ütésből mészároltak le szörnyeket.
A játékosok ugyan élvezték, hogy ők most bizony iszonyat erősek, de a Blizzard nem kifejezetten örült annak, hogy az ellenfelek még a támadási animációikat se kezdték el, mire a Mythic raiderek már a hulláikat lootolták. Erre jött válaszul a nagy bejelentés, miszerint ezen a héten szerdán átskálázzák a dolgokat és megnehezítik a szintezést.
A WoW játékostábora elvesztette az eszét: bármennyire is minimális finomításról volt szó, és bármennyire is tett ez jót az élménynek, mindenki kifordult magából. A fő probléma a Blizzard lépésével az, hogy az Early Access hét után történt, ami azt jelenti, hogy azok, akik többet fizettek és előbb kezdhették a kiegészítőt, nem csak hogy már a sokadik karakterüket húzhatták 80-ra, de azt jóval könnyebben is tehették meg ezt, mint a most érkező "átlagemberek".
A közösség szemében az üzenet egyértelműnek látszott: ha nem fizettél, így jártál. A cél persze nem ez volt a Blizzard részéről, de az időzítés nagyon kellemetlen helyzetet állított fel. A hisztériára válaszul a fejlesztők egy kicsit jobban lerészletezték a módosításokat:
- A változások az ellenfelek erősödésének görbéjét egyenletesebbre simítják, mint amilyen volt, így az ellenségek ereje például kevesebbet is fog növekedni szintenként a 70-es szintek közepén, mint korábban
- A Dragonflight végjátékból szerzett szerelések továbbra is erősnek fognak érződni 70-es szitnen
- A Dragonflight alap szintezős szereléseit (iLVL 300 körül) hordó karakterek valamelyest könnyebnek találják majd, és hamar találni fognak erősebb cuccokat
- A harcok nehézsége 78-on és afelett változatlan marad
A skálázás számairól a WoWHead egy táblázatot is összerakott, és tényleg nincs szó eget rengető változásokról, de az Early Access árnyéka megkeseríti ezt az egészet. Az iparban egyre divatosabbá váló praktika (vagyis ha nagyobb kiadást veszel több pénzért, akkor előbb kezdhetsz játszani) sajnos borzalmas következményekkel járhat egy MMORPG közösségre nézve. Pénzügyileg biztosan megérte ez a Blizzardnak, de nagyon sok fejfájással is járt a dolog.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.