Múlt héten a Blizzard társalapítója és korábbi elnöke Mike Morhaime egy nyilatkozatában adott hangot véleményének, miszerint a World of Warcraft sokat veszített a közösségi élményéből a hozzáférhetőség előrelendítésével. Ahogy nyitottak a nagyobb játékostábor felé, és kisimították a tanulási görbét, elvették a csapatba szerveződés szükségét, így pedig pont az eredeti varázs sérült.
Morhaime kijelentésének nagy visszhangja lett, ami még a Blizzard jelenlegi elnökét J. Allen Bracket is elérte. A választ ugyan nem Morhaime-nak célozta, hanem az Activision befektetőinek, de a nyilatkozata félreérthetetlen volt.
"A World of Warcraft egy olyan játék, aminek a közösségi élmény a meghatározó ereje, és ez ma is pont annyira igaz, mint megjelenésekor volt. Idővel hallgattunk a közösségünkre, és ennek köszönhetően fejlődött a játék azzá, amit ma a 'modern játékként' emlegetünk. Könnyebb lett barátokkal, csapattársakkal eredményeket elérni vagy akár egyedül játszani, mindezt egy közösségi térben."
Brack elmondása szerint a Blizzard egy közösségként tekint a Classic és a modern WoW-ra, és mindkettőt tervezik tartalommal támogatni még jó sokáig. A Classic egyébként kifejezetten jó eredményeket ért el keleten (valószínűleg Kínára gondolhatunk itt), de a nyugati országokban is pörögnek a számok a WoW körül, ezt pedig a mutatós Shadowlands előrendelési adatok is bizonyítják Brack szerint, aki hozzátette: a COVID-19 járványtól függetlenül a Blizzard még mindig az idei évre tervezi a következő WoW kiegészítő megjelenését.
Ti mit gondoltok? Régen minden jobb volt, vagy most is pontosan ugyanúgy megvan a WoW közösségi varázsa?