A WarCraft III: Reforged egy híresen katasztrofális megjelenése volt. A játékosoknak rengeteg problémájuk volt a remasterrel, és ezeket nem csak nosztalgia vagy az új dolgok megvetése hozta. Jason Schreier Play Nice című könyvének egy fejezete kifejezetten a W3 újrakeverése körül forgott, és egyértelművé tette, hogy a stúdióban senki sem tudta, hogy mit akarnak kihozni a játékból.
Remake? Remaster? Mire van lehetőség? Mire van pénz? Ezek a kérdések az utolsó hónapokig megválaszolatlanul maradtak. A vezetőség azt állította, hogy ők nem tudták, hogy milyen állapotban van a játék, a fejlesztők viszont többször is értesítették őket a projekt helyzetéről. Mindez a zavarodottság 2020. január 28-án csúcsosodott ki, amikor a Reforged megjelent, és a Blizzard legrosszabbul értékelt játékává vált.
Néhány hete, a Warcraft univerzum 30. születésnapján Brad Chan mutatkozott be nekünk, mint az újonnan született Warcraft RTS csapat feje. A srácok nagyon szépen újrakeverték a Warcraft 1-et és 2-t: újrarajzolták az egységeket, a pályákat, és minden művészeti anyagot. A kampányokat és többjátékos szekciókat könnyen elérhetővé és játszhatóvá tették, és az egészet feldobták a Battle.netre.
A nagy dobás mégis csak a Warcraft III: Reforged 2.0 volt, ami rengeteg újdonsággal próbálta helyrehozni a Blizzard legnagyobb bakiját. A menüt visszaöltöztették a régi ruhájába: ismerős felületek, opciók, képi világ. Mindezek mellett új beállítási lehetőségeket, és egy Classic HD vizuális stílust is kaptunk. Utóbbi gyakorlatilag egy felskálázott grafikai körítést jelent, amit azok is használhatnak, akiknek nem tetszettek a Reforged új modelljei.
A problémákat azonban ez utóbbi jelenti. A Blizzard olyan képekkel kezdte hirdetni a 2.0-val érkezett Classic HD opciót, melyek egyszerűen csak nem létező modelleket mutogatnak. Grubby, egy volt SC2 és War3 profi hosszasan beszélt a 2.0 erényeiről és hibáiról, és összevetette a marketinganyagot a valósággal.
Azóta a Blizzard Press oldalán az eredetileg Gameplay Stills (azaz játékmenet képek) néven hirdetett anyagokat átnevezték Gameplay Conceptsre, de mire ez megtörtént addigra a sajtó már körbevitte a képeket, gondolván, hogy valódi screenshotokról van szó. A 2.0 fogadtatásán az sem segített, hogy a közösség szerint a WarCraft III ikonjait AI eszközökkel skálázták fel, és hogy az új grafikai beállítás input lagot és FPS eséseket eredményez.
A jó hír, hogy az elmúlt napokban a Warcraft RTS csapata apránként takarította el a kisebb-nagyobb bakikat. A frissítések folyamatosan érkeznek, de a nagy 2.0-s megváltás egyelőre felemás fogadtatásra talált.