Ahhoz képest, hogy milyen elévülhetetlen érdemeket szerzett a Blizzard a stratégiai játékok, azokon belül is az RTS-ek felvirágoztatásában, már hosszú ideje mostohagyerekként kezeli úgy a StarCraft, mint a Warcraft sorozatokat. Nagy szívfájdalma ez a rajongóknak, de nemcsak nekik, hanem azoknak a fejlesztőknek is, akik csak kelletlenül vennének részt a cég által fontosabbnak ítélt projektekben.
Közülük többen is inkább kockáztattak és a bizonytalan jövőt választották a biztos megélhetést, ugyanakkor kevés örömet ígérő állás helyett, ezért még tavaly megalapították saját vállalkozásukat Frost Giant Studios néven.
A tapasztalt szakembereket tömörítő, ám még igencsak fiatal csapat megalapítását követően elegendő tőkéhez jutott egy prototípus megalkotásához, ám a projekt finanszírozása még megoldatlan. Tim Morten társalapító (a StarCraft II: Legacy of the Void projektvezetője) egyelőre nem tudta megmondani, hogy esetleg közösségi finanszírozás és/vagy korai hozzáférésben történő megjelenés útján kívánják-e előteremteni a hiányzó összeget. Ettől függetlenül aktívan tartják a kapcsolatot a lassan formálódó közösséggel az r/FrostGiant subredditen, valamint hírlevélen keresztül.
Ami pedig a még kezdeti stádiumban lévő alkotást illeti, arról így fogalmazott Morten:
"Olyan játékot akarunk, ami a Blizzard RTS-einek továbbgondolása, amire hatással van a Warcraft II, a Brood War és a StarCraft II. Úgy véljük, épp annyira fog különbözni tőlük, mint ezek a játékok egymástól."
Személy szerint drukkolok nekik, és örülnék, ha sikerrel járnának, mert jóval szegényebb lenne a játékipar, ha valósidejű stratégiai játékok még az eddiginél is több teret veszítve teljesen a peremre szorulnának.