Hirdetés

A volt Blizzard-elnök aggódik, nem tiszta merre is tart a Diablo 4

|

Elég konkrét kritikákat fogalmazott meg Mike Ybarra, amivel valószínűleg a játékosok egy része is együtt tud érezni.

Hirdetés

A Diablo sorozat egykor az akció-RPG műfaj csúcsán trónolt, de a negyedik rész jövője egyre több kérdést vet fel, még a sorozat egykori vezetői körében is. Mike Ybarra, a Blizzard volt elnöke nemrég beszélt is egy keveset a Diablo 4 állapotáról és jövőképéről, és véleménye egybeesik a közösség egyre hangosabb kritikáival: nem világos, merre halad a játék.

Ybarra, aki közel 5 évig dolgozott a Blizzardnál (ebből majdnem hármat elnökként), épp a Diablo 4 megjelenése alatt töltötte be vezetői szerepét. Bár azóta már távozott a cégtől, a játék továbbra is az általa indított úton halad, mostanra azonban nyolc évadot és egy DLC-t (Vessel of Hatred) is maga mögött tudhat. A nemrég közzétett 2025-ös fejlesztési terv azonban nem töltötte el optimizmussal a volt elnököt sem. Ybarra fő aggodalma a játék alapvető problémáival kapcsolatos, melyeket a fejlesztők rendre figyelmen kívül hagynak az új tartalmak érkezésekor:

"Ha a ciklus folytatódik úgy, hogy az új tartalmak a fő hibák javítása nélkül érkeznek, akkor nem tudom, merre tart a Diablo"

- fogalmazott Ybarra.

"Bármennyi endgame aktivitást hozzáadhatsz, de ha ugyanazokkal a problémákkal küzdesz, csak toporogsz egy helyben. Egy idő után annyi a random elem, hogy már nem is éri meg a fáradságot."

Hirdetés

A Diablo 4 jelenlegi trendje sokak szerint az, hogy minden szezonban új tartalom jelenik meg, amely rendszerint hibákkal teli, és csak utólag kap javításokat, majd a folyamat újraindul. Ybarra szerint az endgame teljes újragondolást érdemelne, és szerinte évente érkező nagyobb bővítésekre lenne szükség, nem pedig szezonális mini-tartalmakra. Emellett úgy véli, a történetmesélés háttérbe szorítása is javíthatna az élményen, mivel az új tartalmak narratívája sokszor túlbonyolított, miközben a játékmeneti problémák megmaradnak.

A Diablo 4-et gyakran hasonlítják a Path of Exile 2-höz, amely kisebb stúdió (Grinding Gear Games) alkotása, mégis jobban rezonál a hardcore ARPG rajongókkal, még korai hozzáférésben is. Sokak szerint a GGG jobban érti, mit akar a közösség, mint a Blizzard. Összességében úgy tűnik, a Diablo 4-nek ideje lenne megállni egy pillanatra és újragondolni, mit is jelent ma egy jó akció-RPG. Még mielőtt végleg elveszti a közönsége bizalmát.

Olvasd telefonon csak a legfontosabb híreket!

Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)