A múlt héten befutott egy sztori, miszerint egy játékfejlesztő termékét a Valve kidobta a Steam kínálatából. Mivel a platformon jelenleg elérhető például a Sex With Hitler című széria mind az öt epizódja, így kérdéses volt, hogy mi lehetett akkora gond /u/potterharry97 címével, ami azonnali törlést érdemelt.
A fejlesztő kapott egy emailt amiből kiderült, hogy az MI generálta tartalmak és azok használati jogai kerültek kérdőjelek közé, így potterharry97 azt a következtetést vonta le, hogy "akkor a Valve most kitilt minden MI játékot". A valóság azonban ennél árnyaltabb.
A Valve ritkán foglal álláspontot bármilyen politikai vagy morális probléma kapcsán, így furcsa is volt, hogy az MI lett volna az, aminél most kivételt tesznek. Nem is erről van szó: a Polygonnak adott nyilatkozatukban tisztázták a helyzetet.
A Valve képviselője elmondta, hogy a képanyag használata volt a valódi probléma, és nem az MI használata. A helyzet ugyanis az, hogy az MI eszköztárak csak rászabadulnak az internetre, ott minden fellelhető képet összeszednek, és azokból tanulva építik fel állítják össze a saját anyagaikat. A gond csak az, hogy az MI eszközök tulajdonosai nem fizetnek a folyamatban felhasznált képekért, és hivatalosan nincs engedélyük arra, hogy megetessék azokat az MI motorral. Az egész egy jogi útvesztő, amivel kapcsolatban még nincs egyszerű válasz. Nem a Valve akar az lenni, aki majd eldönti, hogy melyik MI anyag használata jogos, és melyik jogtalan, és tulajdonképpen ezért vágta ki potterharry játékát is az üzletéből.
"Mi tárt karokkal fogadunk mindenféle innovációt, és az MI technológia biztosan újszerű és izgalmas élményeket hoz majd a játékiparba. A fejlesztők szabadon használhatnak MI eszközöket a munkáikban, de szükségük lesz a megfelelő engedélyekre az adott elemek felhasználásához."
A döntés tisztasor, még ha nem is egyszerű megfelelni neki. A Valve-nak nem az MI eszközök használatával, hanem a kreatív engedélyekkel van problémája, melyek ugyan elhozzák a maguk kihívásait, de legalább nem csukják be az ajtót az MI fejlesztők előtt.