A Ubisoft Forward során a vállalat nem igazán erőltette az NFT-k reklámozását, pedig pár hónapja még mindent megtett annak érdekében, hogy a dolgozóival megkedveltesse a blokklánchoz kötött kozmetikai tárgyak koncepcióját. A francia székhelyű cég NFT-s kezdeményezése, a Quartz ugyanis a jelentések szerint ellenszenvet váltott ki számos munkatársból, sőt heves belsős vitákat szított a technológia.
Azóta nem sok szó esett a dologról, sőt amikor Yves Guillemot, a cég vezérigazgatója beszélt a jövőjüket meghatározó technológiákról, szót sem ejtett a blokkláncról a felhő, valamint a kiterjesztett és virtuális valóság mellett.
Guillemot nemrég egy kérdezz-felelek során több olyan megjegyzést is tett a GamesIndustry.biz jelentése szerint, amik arra utalnak, hogy a Ubisoft kiábrándult az NFT-kből. Az Eurogamernek például a következő választ adta, amely helyzetjelentést kért a technológiával kapcsolatos terveikről:
"Tényleg minden új technológiát megvizsgálunk. Nagyon sokat foglalkozunk a felhővel, a voxelek új generációjával, és az összes Web3-as képességet vizsgáljuk. Nemrég teszteltünk néhány dolgot, amelyek több információt adnak nekünk arról, hogyan lehet használni, és mit kellene tennünk a videojátékok univerzumában. Szóval tesztpályán vagyunk néhány játékkal, és meglátjuk, hogy valóban megfelelnek-e a játékosok igényeinek. De még mindig kutatási üzemmódban vagyunk, azt mondanám."
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
Az ügyvezető szerint tehát még mindig a kutatási fázisban vannak az NFT-k játékokban való alkalmazásának esetében és azt is elismerte, hogy nem volt korábban megfelelő a kommunikációjuk ennek kapcsán. Ezzel Nicolas Pouard nyilatkozatára utalt, miszerint a játékosok csak azért nem kérnek az NFT-kből, mert egyszerűen nem értik azokat. Guillemot szerint azt kellett volna mondaniuk, hogy dolgoznak rajta, és amikor lesz valami, ami valódi előnyt jelent, akkor elhozzák nekünk.
"Cégként korán belevágtunk a VR-ba és a Wii-be is - mindig új dolgokat próbálunk ki. Néha beválik, néha nem, de mindig azért tesszük, hogy biztosan új élményt nyújtsunk a játékosoknak, ami innovatív és érdekes lesz. A vállalat célja mindig az, hogy a legjobb élményt hozza létre, és az új technológiák mindig jót tesznek ennek, mert kevesebb a verseny, és az emberek szívesebben próbálnak ki új dolgokat."
Szerintetek szükség van rá, hogy a Ubisoft NFT-kkel színesítse a brandjeit?