Miután megtapasztaltuk, hogy a Capcom mit művelt a Resident Evil 2-vel remake címén, illetve miként is fest a Square Enix által újragondolt Final Fantasy VII, érthető módon megemelkedett az ingerküszöbünk, és már nem érjük be holmi újrahasznosított assetekből néhány hónap alatt összedobott, ránézésre egy mobiljáték költségvetéséből lefejlesztett "csodával". Ha nem is fest ennyire szörnyen a Ubisoft Forward keretében leleplezett Prince of Persia: The Sands of Time Remake, kétségtelenül elmarad az imént említett pozitív példáktól.
A Ubisoft Indiánál készülő játékon production director beosztásban dolgozó Sashi Menon interjúban igyekezett cáfolni a számos fórumon felbukkanó vádakat, miszerint szűkmarkú költségvetés és feszes határidő eredményét láthattuk.
"Sem az idő, sem a pénz nem jelentett problémát. Számunkra a Ubisoftnál a minőség mindennél előrébb való, ezt kezdettől fogva észben tartottuk. A projekten már két és fél éve dolgozunk, egy ponton 170 fejlesztő. És akkor még nem is említettem az infrastrukturális befektetéseket, amelyek nélkülözhetetlenek voltak ahhoz, hogy elkészítsünk egy modern játékot. Tehát még egyszer, sem a költségvetést, sem a rendelkezésünkre álló időkeretet nem nyirbálták meg."
Érdekes, hogy ennél jóval kisebb létszámú csapatoknak is sikerült már csodásan festő játékokat letenniük az asztalra (vegyük például az Asobo műhelyéből érkezett A Plague Tale: Innocence-t, vagy a Ninja Theory-féle Hellblade: Senua's Sacrifice-t). Mindenesetre Pierre Sylvain-Gires game director szavai alapján biztosra lehetünk benne, hogy technikai nehézségek hátráltatták a fejlesztést.
"A visszatekerés komoly fejfájást okozott. Az Anvil motort nem erre találták ki, sem arra, hogy lelassítsuk, vagy bármilyen más módon manipuláljuk az időt. Technikai szempontból kihívást okozott."
Annu Koul producer is a motor hiányosságait hangsúlyozta, amit kimondottan nyitott világú játékokhoz terveztek, nem pedig ilyen rövid és lineáris alkotásokhoz, mint a mostani. Ami pedig a képi világot illeti, tökéletes összhangban van a csapat céljaival. Különbözik az Assassin's Creedekben megszokottól, de nem is olyan, mint a 2008-as cel-shaded grafikás Prince of Persiáé. Tehát egyedi, és érzésük szerint megtalálták az egyensúlyt a nosztalgikus régi és a modern verzió között.
A fenti trailert elnézve mit gondoltok, tényleg ez a legmegfelelőbb formája a herceg visszatértének? Elégedettek vagytok a látottakkal?