A bloomberges Jason Schreier leleplező cikke nyomán tegnap mi is megírtuk, hogy a Ubisoft új alapokra helyezheti az Assassin's Creed-sorozatot az Infinty munkacímű projekttel, ami egy folyamatosan bővülő, korokon átívelő kaland lehet.
A tervek kiszivárgására reagálva a Ubisoft azóta hivatalosan is elismerte, hogy formálódóban van az Assassin's Creed Infinity, részleteket azonban nem árultak el, a kiadó bejelentése többnyire a játék fejlesztőivel foglalkozik.
Ahogy azt már Schreier is elspoilerezte, a projekten közösen dolgozik a sorozatot eddig felváltva bővítő, s egymással versengő Ubisoft Montreal és a Ubisoft Québec csapata.
Az egyesített erőket Julien Laferrière, az Assassin's Creed Valhalla producere vezeti majd, a kreatív irány dirigálásáért pedig együtt felel mindkét stúdióból egy-egy kiválasztott, Jonathan Dumont (Ubisoft Quebec) és Clint Hocking (Ubisoft Montreal) személyében.
"Ahelyett, hogy játékról játékra átadnánk a stafétabotot, mélységesen hiszünk benne, hogy ez egy lehetőség arra, hogy a Ubisoft egyik legkedveltebb játéka integráltabb és együttműködőbb módon fejlődjön, amely kevésbé fókuszál a stúdiókra, s jobban a tehetségekre és a vezetésre, függetlenül attól, hogy hol dolgoznak a Ubisofton belül."
-áll a közleményben.
A Ubisoft részéről lényegében ez minden, amit tudunk, de azért lehet sejteni, hogy milyen lesz az Infinity. Valószínűleg egy Fortnite-hoz, vagy GTA Online-hoz hasonló live service szolgáltatást kapunk, amit az összevont csapat folyamatosan bővít majd kalandokkal, egymáshoz akár lazábban kapcsolódó helyszínekkel és hősökkel, változatos történelmi korokba ágyazva.
Az Infinity elméletileg arra is alkalmas lehet, hogy hagyományos AAA Assassin's Creedekhez kapcsolódjon, de ez csak merő találgatás, nem tudni, hogy készülnek-e majd egyáltalán ilyenek a jövőben. Egyelőre még az üzleti modell is rejtély, az Infinity akár teljes áras játék, vagy előfizetős szolgáltatás is lehet.
Az új modell egyébként nem lesz akkora elrugaszkodás, mint azt elsőre gondolnánk, hiszen az utóbbi idők Assassin's Creedjei is hasonló elven működtek: az alapjátékhoz sorban jöttek a tartalmak és a különböző helyekre kalauzoló kiegészítők, a Valhallát pedig már 2 éven át fogják frissen tartani.
A megvalósításon persze sok múlik majd, de reméljük, hogy a Ubisoftnak az Origins után másodszor is sikerül új életet lehelnie a franchise-ba, hiszen már most is sokan vannak, akik szerint elfáradt az RPG-s irányba terelt koncepció.
Akárhogy is legyen, a konkrét válaszokra még sokat kell várnunk, az Infinity ugyanis valószínűleg csak 2024-ben, vagy később érkezhet.