2023 nagy valószínűséggel a chatbotok, a képalkotók és további generatív algoritmusok éveként vonul majd be a történelembe. A piramisjátékként működő NFT-kkel és a senkit sem érdeklő metaverzummal ellentétben a tömegek tesztelgetik napi rendszerességgel az ChatGPT, a megújult Bing, a Midjourney, a DALL-E képességeit, de a Google-féle Bard is készen áll alternatívát kínálni.
Mindennek tükrében aligha okozhat meglepetést, hogy a játékipar is igyekszik felhasználni a gépi tanulásos módszerrel edzett MI-eszközöket minden lehetséges területen. A Ubisoft például a szövegírásban.
Az NPC-kkel gazdagon benépesített, nyitott világú játékairól (Assassin's Creed, Watch Dogs, Far Cry stb.) elhíresült kiadó nemrég a nyilvánosságnak is megmutatta Ubisoft La Forge által fejlesztett Ghostwritert. Ennek az eszköznek az a célja, hogy mérsékelje az írócsapatokra nehezedő terheket, méghozzá azáltal, hogy előre meghatározott paraméterek alapján szöveget ír a háttérben meghúzódó, egymással csevegő NPC-k számára.
A zömükkel nem is lépünk interakcióba, legfeljebb fellökjük őket, ha útban vannak, és nem is mindig figyelünk arra, hogy mit pusmognak egymás között, ugyanakkor a jelenlétük segít megteremteni egy többé-kevésbé valóságosnak (vagy legalább hihetőnek) tűnő világ illúzióját. A szkriptek nyers változatát aztán az írók ellenőrzik, módosítják és hagyják jóvá, amiből a Ghostwriter tanul, hogy később még hatékonyabban és eredményesebben tudjon dolgozni.