A Microsoft "PC-barát" politikájának legnagyobb vívmánya az Age of Empires sorozatot gyártó Ensemble Studios szétverése volt. Nem lehetett valami felemelő érzés 2008 szeptembere és 2009 januárja között a közelgő állástalanság tudatával végezni a Halo Wars utolsó simításait.
A patinás fejlesztőcsapat hamvaiból több kisebb formáció (Robot Entertainment, Bonfire Studios, Windstorm Studios) kúszott elő, melyek közül pillanatnyilag a 45 főt foglalkoztató Robot Entertainment sorsa tűnik a legrendezettebbnek. A lányok és fiúk egykori munkaadójuk, a Microsoft megbízásából a Halo Wars folyamatos pátyolgatásával vannak elfoglalva, s időközben egy teljesen új játék alapjait is lerakták.
A műfaja egyelőre ismeretlen, ahogy minden egyéb jellemvonása is egyetlen apróságot leszámítva. Tudjuk, hogy a Trinigy grafikus motorját kívánja használni egy multiplatform alkotáshoz. A Vision Engine egyébiránt stratégiai játékok (The Show), szerepjátékok (Grotesque, Arcania: A Gothic Tale), vagy akár autós címek (Alarm für Cobra 11) területén is megállja a helyét.