A The Sims 4 már 8 éve tartja lázban a Maxis klasszikusának rajongóit, részben azért mert a nagy, teljesértékű kiegészítők mellett egy rakat mod is készül a játékhoz. A közösség elképesztően aktív, és csak úgy ontja magából a jobbnál-jobb tartalmakat.
Persze nem mindenki szeret ingyen dolgozni, és sokan monetizálják a munkáikat különböző módokon. Ez volt az a része a moddingnak, amivel hirtelen problémája lett az EA-nek.
A legutóbbi szabálymódosítások ellehetetlenítették, hogy az alkotók pénzt kérjenek a modjaikért. Az eredeti kiírás értelmében semmilyen módon nem lehet monetizálni a közösség alkotásait, beleértve a modokon keresztüli mikrotranzakciókat is (ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy nem építhetsz be egy boltot a The Sims 4-be, hogy NFT-ket vagy más apróságokat árulj).
Sokaknak a modfejlesztés a főállása, és úgy keresnek pénzt a termékeikkel, hogy Patreon előfizetés vagy adomány fejében korai hozzáférést kínálnak a később egyébként ingyen megjelentetett tartalmakhoz. Az új szabályok ezt a megoldást is ellehetetlenítették.
"A Patreonos korai hozzáférés volt az egyetlen módja annak, hogy megfizessem a gyógyszereimet, a kajámat, az állatkám ellátását, és a lakást, amiben a gondozásra szoruló apámmal élek."
A fenti, és az ahhoz hasonló történetek miatt kapát-kaszát fogott a közösség, mire válaszul az EA enyhített a dolgokon. Egy apró kitételt csaptak hozzá a szabályokhoz, melyek legalább a korai hozzáférésért való pénzkérést lehetővé tették.
Persze ezzel sem oldódott meg minden, mivel a szabályok kimondják, hogy vállalható időn belül a modokat ingyenessé kell tenni, adományoktól függetlenül. Ez a kitétel nyilván azért született, hogy ne lehessen örökké Early Accessben tartani a tartalmakat, de azt nem pontosították, hogy mi az a "vállalható idő".
A Kotaku felkérte az EA-t, hogy pontosítsa a dolgokat, de a hír írásának pillanatában a kiadó még nem reagált a kérésre. Akárhogy is, nagyon fura helyzetet teremtettek maguknak.