Ugyan a frame rate miatt játékdemóként nehéz értékelni, a fotorealisztikus digitális világok létrehozásában tényleg megcsillogtatta a Unreal Engine 5 képességeit a The Matrix Awakens. A kifejezetten hihető karakterek és akciójelenetek mellett viszont a motor - és közvetve a demót futtató konzolok - más tulajdonságait is kiemeli a Trinityéket a középpontba állító élmény.
Egy Reddit-felhasználó tett közzé egy kifejezetten érdekes videót, amit a The Matrix Awakens szabadon irányítható és reptethető kamerájával vett fel. Ezen azt láthatjuk, hogy egy forgalmi akadály miatt (amit csak a videó vége felé láthatunk), több háztömbnyire hosszúságúra duzzadt kocsisor gyűlt össze az egyik, a játékban megtalálható autópályán. Igaz, attól némileg eltér a techdemó egy valós forgalmi dugótól, hogy az akadályként az úton (némileg) keresztbe parkolt autót minden bizonnyal elkezdenék megkerülni az igazi sofőrök, de a felhalmozódott járművek mennyisége így is elég lenyűgöző látványt jelent.
Ugyan a valószerű közúti forgalom nem a legfontosabb eleme egy sandbox játéknak, azért a nem megfelelő működése könnyen szemet szúrhat a játékosoknak, ahogy történt például a Cyberpunk 2077 tavalyi megjelenésekor is. A fenti videón látható helyzet megvalósításához szükséges a nagy látótávolság mellett az is, hogy az adott játék rengeteg modellt tartson a játéktéren egyidejűleg - a játékostól távol is -, ami kifejezetten erőforrásigényes technikai megoldás.
Nektek volt már olyan játék, ahol pozitív vagy negatív értelemben, de szemet szúrt a forgalom szimulációja?