A The Last of Us egy csodálatos játék, nem véletlenül maradt beszédtéma a megjelenése óta eltelt lassan 10 évben, és készült belőle egy parádés HBO sorozat is. Persze mindezt nem tudná a világ a PC-s megjelenés alapján, ami az év egyik legcsúnyább katasztrófája a ramake, vagyis a The Last of Us Part I PC-s kiadása.
A port rengeteg teljesítménybéli problémával küzd, a grafikai anomáliákról nem is beszélve. A fejlesztők persze tudnak a helyzetről, és lóhalálában próbálják kitolni a javításokat.
Március 29-én érkezett az első csomag, ami elvileg javította a textúrákkal kapcsolatos gondokat és rendbe hozta a futási sebességet, de csak elvileg. Rengetegen jelezték, hogy náluk nem hogy javult volna a helyzet, de még rosszabb is lett, mint volt.
Időközben a második tapasz is megérkezett, és több memóriaterheléssel kapcsolatos javítást tartalmazott amellett, hogy több diagnosztikai eszköz került a játékba. Ezek remélhetőleg segítik majd a fejlesztők további munkáját. A frissítési jegyzékben egyébként ki is emelték, hogy figyelik a helyzetet, és szállítják a javításokat, ahogy tudják.
A jelenleg kivizsgálásra váró problémák listája a következő:
- A shaderek betöltése tovább tart, mint számították.
- A sebesség és stabilitás leépül, ahogy a shaderek töltődnek a háttérben.
- Régebbi driverek grafikai és stabilitási gondokat okoznak.
- A játék nem tölt be a minimum követelmények teljesítése mellett sem.
- Potenciális memóriaszivárgás.
- Egér és kamera remegés egyes játékosoknál, ez az adott hardver és képernyő beállításainak függvénye.
Ez egy vaskos lista azt elnézve, hogy ezen hibák javítás nem kis feladat lesz.