Régi pletyka az a Skyrim játékosok körében, hogy a világ rókái tudják, hogy hol vannak a rejtett kincsek. Az igazság egyszerre szomorúbb és viccesebb: a vadon cserkészeinek aztán fogalmuk sincs arról, hogy mit keresel, ők csak véletlenül szaladnak arra, amerre a zsákmány rejlik.
A helyzetről Joel Burgess egy bőségesebb tweet-folyamban beszélt, ahol részletezte a játék pályájának, és az NPC-k viselkedésének működését.
A játékvilág navigációs hálója (vagyis a játéktér azon rétege, amin belül az AI az útvonalát keresi) kis háromszögekből áll. Minél több a részlet Skyrim egyes területein, annál több a háromszög, és annál bonyolultabbá válik az NPC-k számára az útvonalkeresés. Az olyan helyszínek, ahol kincsek és táborok rejlenek, azok általában összetettebb területek, ezért fut feléjük a róka.
Ha például a róka AI arra van beprogramozva, hogy 100 háromszöget fusson a játékostól, akkor természetesen abba az irányba fut, ahol több a háromszög vagyis bonyolultabb a terep. A bonyolultabb terepen pedig általában rejlik valami kincs.
A tanulság: tényleg érdemes követni a rókákat, csak nem biztos, hogy loot lesz a vége.