Láttunk már példát arra, hogy egy early access címkével ellátott játék gyakorlatilag letarolta a Steam eladási listáját, és a megjelenését követően rengetegen játszottak vele. Ilyen sikereket aratott például az idén debütált Valheim vagy a már több mint egy esztendős Phasmophobia, nem olyan régen pedig egy városépítős mókának sikerült beszippantania nem kevés játékost.
A Mechanistry csapata által fejlesztett Timberborn szeptember 15-én jelent meg korai hozzáférésben a Steamen, de rögtön az első héten elkelt belőle több mint 130 ezer példány, és sikerült bőven 90% felett tartani a pozitív értékelések arányát. A hirtelen jött siker érthető módon a fejlesztőket is alaposan meglepte, akik külön bejegyzésben mondtak köszönetet a támogatóiknak.
Sok oka lehet annak, hogy ennyire felkapott lett a Timberborn, de valószínűleg köze van a dologhoz annak, hogy ebben a játékban nem embereket, hanem hódokat irányítva építhetjük meg saját városunkat. Két frakció, a természetbarát Folktails és az iparkedvelő Iron Teeth közül választhatunk a játékban, amiben rajtunk áll, hogyan menedzseljük településünket. A terjeszkedésben nagy segítséget jelent, hogy vertikálisan is építkezhetünk.
A játékmenetre hatással vannak a váltakozó napszakok, az aszályos időszakok, és az is sokat nyom a latba, hogyan hasznosítjuk a fákat. Nem véletlen hát, hogy a játékkal kapcsolatban gyakran előkerül a sokatmondó "lumberpunk" kifejezés.
A fejlesztők a későbbiekben további hibajavításokat, illetve feljavított tutorialt és mentési rendszert terveznek megvalósítani. A játékot egyébként 2018-ban kezdte el készíteni a csapat, és a tervek szerint legalább egy évig lesz early access állapotban, de persze előfordulhat, hogy több idő kell a végleges változat kiadásához.
Vajon sikerülhet a városépítő hódoknak megelőzniük népszerűségben az önjelölt benzinkutasokat?