A Valve a tervei szerint heteken belül elkezdi majd leszállítani az új játékgépének első példányait. Mivel vészesen közeleg a megjelenés, így a Steam fejlesztői nyilván mással sincsenek elfoglalva, mint hogy az új hardverhez optimalizálják a PC-s tábor kedvenc platformját.
Ennek részeként megérkezett a legújabb frissítés, ami elhozott egy Dynamic Cloud Sync nevű funkciót. A megoldás a mentéseink tárolását és azok betöltésének módját hivatott modernizálni.
A Dynamic Cloud Sync lényege, hogy tökéletes legyen az átjárás az asztali PC és a Steam Deck között. Ha a játékod bezárása nélkül teszed le a Decket, és a mókát a PC-den folytatod, akkor ezt a rendszer észreveszi majd, és amikor legközelebb felkapod a kézikonzolt, akkor az azonnal betölti majd azt az állást, ahol befejezted a PC-s körödet.
A Valve arra számít, hogy rengetegen csak felfüggesztik majd a játékaikat, és nem fogják bezárogatni kedvenceiket. Emiatt fontosnak érzik, hogy a mentések szinkronizálása az eszközeink között olyan gördülékeny és észrevehetetlen legyen, amennyire ez csak fizikailag lehetséges.
A Dynamic Cloud Sync egyébként nem lesz kötelező minden játékfejlesztő számára, de még ha valaki úgy is döntene, hogy nem használja a rendszert, a Steam Deck akkor is jelezni fogja, ha idő közben változott a mentett állás, és a játék újraindítása után már a frissebb változatot fogja betölteni.
A Steam Decknek egyébként tavaly decemberben kellett volna megjelennie, de a globális piacot érintő problémák miatt ez nem jött össze. Ha minden a tervek szerint halad, akkor a Valve kézi "konzolja" február végén kerülhet az előrendelők kezébe.