A Starfield eredetileg tartalmazott volna egy véres és testrészek leszakadását is prezentáló harcrendszert, hasonlóan a Fallout játékokhoz, amelyben a játékosok brutálisabb módon végezhették volna ki az ellenfeleiket. Ezek a funkciók azonban végül kimaradtak a játékból.
Egy interjúban a Kiwi Talkz csatornán Dennis Mejillones, a Bethesda korábbi vezető karaktertervezője elmagyarázta, hogy a döntés részben technikai nehézségekre vezethető vissza.
"Rengeteg mindenre kellett volna figyelni. A sisakokat például bizonyos módon kellett volna levágni, a húsrétegeket is pontosan illeszteni kellett volna, és ez az egész egy hatalmas káoszhoz vezetett."
- mondta.
A karakterkészítő testreszabási lehetőségei - például a testméret módosítása - további bonyodalmakat okoztak. Mejillones kiemelte, hogy a vér és a csonkítás tematikusan sem illett volna a Starfield realisztikusabb hangvételéhez.
"A Fallout nagyon stilizált ebben a tekintetben. Ez része annak a nyelvöltögetős humornak. Ott van az a perk is, amivel mindent felrobbantasz, és minden csupa vér lesz, ez szórakoztató"
- magyarázta. A Starfield ezzel szemben a valósághűbb megközelítésre törekedett, és ez a tematikus irány nem hagyott helyet a gore-rendszernek. A technikai akadályokkal és a játék irányvonalával együtt döntöttek úgy, hogy a véres részletek kimaradnak.
Más korábbi Starfield-fejlesztők is megosztották véleményüket a játékról és a játékiparról. Egyikük például meglepődött a játékban lévő sok töltőképernyő miatt, míg egy másik Bethesda veterán megjegyezte, hogy a játékosokat kezdik fárasztani a rendkívül hosszú játékok.