A szeptember 6-án megjelent Starfield hatalmas játszóteret adott a játékosok kezébe, akik lelkesen fedezik fel annak minden részét, és még nagyobb elánnal pakolják össze a saját űrhajójukat. A sci-fi szerepjáték nagy sikert aratott: kevesebb mint két hét alatt átlépte a 10 milliós játékosszámot és még a Game Pass is rekordot döntött neki köszönhetően. Ha sikerül a Bethesdának még jobbra csiszolnia a játékosok visszajelzései alapján, akkor sokáig velünk maradhat.
Az eredeti tervek szerint azonban már a 90-es években megjelent volna egy hasonló koncepciójú játék a Bethesda jóvoltából, amin a Starfield egyik legfontosabb fejlesztője is dolgozott.
A Bethesda egyik veteránja, Bruce Nesmith számolt be róla a MinnMaxnak adott interjújában, hogy mi történt a múltban. Nesmith szerint amikor 1995-ben csatlakozott a vállalathoz, egy űrszimulátoron dolgozott, amely a 10th Planet névre hallgatott. Az interjúban elmondta, hogy a '90-es években valaki a Bethesdánál ismerte Dean Devlin hollywoodi producert és írót, akinek olyan blockbusterekhez volt köze, mint A függetlenség napja. A fejlesztő szerint Devlin egy sci-fi játék ötletét dobta be, amely a Naprendszer 10. bolygójáról érkező ellenséges idegenekről szólt, akik a bolygó extrém hiperbolikus pályája miatt csak ezer évente jelennek meg. A játék univerzumában az emberek már letelepedtek a Naprendszerben, és nagyrészt demilitarizálták azt, az űrlények viszont mindent meg akartak hódítani, így az emberiség kénytelen volt az F-16-osokhoz hasonló repülőgépeket átalakítani űrharcra, hogy vissza tudják tartani a betolakodókat. Nesmith nem volt elragadtatva a projekttől, noha az alapfeltevésről úgy vélte, hogy jól illeszkedik a '80-as évekhez.
A vezetés állítólag azt akarta, hogy a 10th Planet körülbelül kilenc hónap alatt készüljön el, de másfél évvel később még mindig messze voltak ettől: Nesmith becslései szerint a játék körülbelül félig készült el, amikor a Bethesda fejesei végül úgy döntöttek, hogy leállítják az egészet: bár az űrharc és az űrhajók testreszabása már működött, de a történet és az idegenek tervei még hiányoztak. A 10th Planet törlése után Nesmith-t elbocsátották, és csak évekkel később vették fel újra, amikor Todd Howard személyesen kereste őt meg. Végül a The Elder Scrolls V: Skyrim vezető tervezőjeként, és a Starfield vezető rendszertervezőjeként dolgozott. Nem sokkal azután lépett ki, hogy a Bethesda anyavállalatát, a ZeniMaxot 2021-ben felvásárolta a Microsoft 7,5 milliárd dollárért.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Nesmith elmondta, hogy a 10th Planet komoly károkat okozott a Bethesdának és valószínűleg hozzájárult ahhoz, hogy végül eladták az egészet a ZeniMaxnak. Azt azonban kihangsúlyozta, hogy a két sci-fi játék közötti hasonlóságok ellenére a 10th Planet sosem került szóba a Starfield fejlesztése során, bár elismeri, hogy egy átalakított F-16-os berakása klassz easter egg lett volna.
"Csak azt a rossz érzést vittük magunkkal belőle, hogy ne kövessük el még egyszer ugyanazt a hibát, próbáljuk meg jól csinálni."
- mondta el a fejlesztő. Ti mit szóltatok volna akkoriban a 10th Planethez?