Rengeteg játékos élvezi a Starfield minden egyes percét, de azt még a legizgatottabb rajongó sem tudná letagadni, hogy a kezelőfelület meglehetősen problémás. A Bethesda még csak meg sem próbálta kényelmessé tenni, sőt, el sem magyarázta, hogyan működnek annak egyes funkciói.
A csillagtérkép erre a legjobb példa: a feltüntetett információk hasznosak lehetnének, ha a játék elmondaná, hogy mit is látunk rajta.
Sajnos a Starfield nem ilyen elegáns, és sokan csak egy népszerű Reddit posztból jöttek rá, hogy hogyan is működik ez a UI-elem: a térkép extra fényárban fürdeti azokat a csillagokat, amiket már meglátogattunk karrierünk során, a nem világító, de fehér pöttyökkel jelölt csillagokhoz bármikor elugorhatunk, míg a pirossal jelöltek túl távol helyezkednek el. Azokhoz is el lehet jutni, de előbb egy közelebbi csillaghoz kell odaugranunk.
I'm level 34 and I JUST realized this about the star map, while trying to visit every star.
byu/raging_pastafarian inStarfield
Rengetegen hitték azt, hogy a piros csillagok annyira veszélyesek, hogy ott azonnali halál várja a felfedezőket. A veterán videojátékosok számára ez a feltételezés abszolút logikus, hiszen a szerepjátékok tradicionálisan pirossal szokták jelölni a szintünknek túl nagy zónákat.
Ezeket a tévedéseket egy vállalható UI-segédlettel vagy oktatórésszel ki lehetett volna küszöbölni, de mint oly sok mindent, ezt is a közösségnek kellett megoldania.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.