A Starfield alapvetően nem egy szuperhosszú videójáték. Ha csak a fősztorit és pár ahhoz kapcsolódó mellékküldetést teljesítünk, akkor úgy 30 óra alatt be is lehet fejezni az egészet. Aki mindent látni akar, mindent be akar gyűjteni, és újra és újra végig akarja pörgetni a fősztorit az extra tartalmak miatt, annak mondjuk 150 órát kell feleláldozni a játék oltárán. Will Shen, a Starfield korábbi küldetéstervező vezetője szerint ebből van elege a játékosoknak.
A Kiwi Talkznak adott interjújában beszélt a fogyasztók kimerültségéről, ami komoly gondokat okozhat az iparnak. Shen azt állítja, hogy mostanra lett egy méretes, örökzöld választék, amiben olyan hatalmas élmények vannak, mint a Skyrim és társai. Ezek több tucatnyi órára lefoglalják a vásárlókat, és újra vissza-vissza csábítják őket nyílt világaikba. Miközben az AAA piac csak úgy ontja magából a hosszabb címeket, addig a játékosok jelentős része 10 óránál hosszabb játékoknak sem ér a végére.
Shen szerint ennek köszönhetjük az olyan szorosabb, koncentráltabb élmények sikereit, mint a Mouthwashig. Ezek a pár órás kalandok nem lettek volna annyira népszerűek, ha "telepakolták volna őket egy rakat mellékküldetéssel és mellékes tartalommal".
Egyrészt érthető Shen hozzáállása és véleménye a dolgokhoz, ugyanakkor az olyan játékok, mint a Cyberpunk 2077 (30-60 óra), a Baldur's Gate 3 (70-100 óra), és a Persona 5 Royal (110 óra volt a harmadik végigjátszásom Safe nehézségi szinten) meglehetősen népszerűek voltak. A felesleges tölteléktartalmakkal valóban gond van, és nem bánnánk, ha eljönne a rövidebb AAA játékok fénykora, de abban erősen kételkedünk, hogy lesz idő, amikor az embereket nem érdeklik majd a hosszabb kalandok.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!