Akárhonnan nézzük, a S.T.A.L.K.E.R. 2 megjelenése önmagában is lenyűgöző eredmény. Ha figyelembe vesszük a fejlesztés körülményeit (pandémia, háború, költözés másik országba, hackertámadások), akkor azon is meglepődünk, hogy egyáltalán összeállt a cucc.
Ennek fényében a bugok és programhibák nem is annyira zavaróak, és a jelek szerint a steames vásárlók is így vannak ezzel. Dacára annak, hogy a közösség más játékokat már kéjes élvezettel cincálna cafatokra a fórumok dühöngőin, a S.T.A.L.K.E.R. 2 jelenleg 84 százalékban pozitív értékeléseken áll.
Többek között erről is beszélgetett az amerikai IGN újságírója és a GSC elnöke, Jevgenyij Grigorovics. Azt ő maga is tudja, hogy a játék nem lett közel sem annyira hibátlan, mint szerették volna, de büszkék rá, hogy a S.T.A.L.K.E.R. 2-nek megvan a maga lelke.
"Mi sokkal kisebb sikerre számítottunk a játékosközösség felől. Ettől függetlenül egy kreatív személy mindig magának akarja azt az eredményt, hogy igen, csináltunk egy 90 százalékos produkciót, amit imádtak az emberek. Nem 85, 83, vagy 86. Mi 90-et akarunk. Persze igen, a 89% is jó eredmény, de az még mindig nyolcassal kezdődik, és mi kilencet akarunk."
A csapat jelenleg keményen dolgozik azon, hogy feltornázza a számokat különböző javításokkal. Grygorovych elmondása szerint az a szerencséjük, hogy a játékosok még nem is találkoztak a bugok nagyjával.
"Mi mint fejlesztők jóval több hibáról tudunk, mint amennyivel a vásárlók szembesülnek. A többség még bele sem futott a játékunk bugjainak 99 százalékába."
A 99% azért valószínűleg túlzás, de ezen a ponton meglepődnénk, ha a S.T.A.L.K.E.R. 2 tulajdonosai hirtelen elkezdenék lenyomni az értékeléseket, ahogy egyre mélyebbre jutnak a Zónában. Ezen a ponton az "eurojank" névre keresztelt gondok már úgy mennek le az emberek torkán, mint a meleg gulyás a vasárnapi ebédnél. Egy hibátlan megjelenés felrúgta volna a szép tradíciót.