A Square Enix számos kiváló játék birtokosa, többek között az ő honlapjuk elején feszít a Dead Island is. A technológiai igazgató, Julien Merceron szerint a hardverek következő generációja mozi szerű élményeket fog a monitorunkra varázsolni.
"Azt gondolom, hogy még mindig fogunk egy hatalmas ugrást látni grafikában, amint a fejlesztők kihasználják az újabb lehetőségeket a fizikai alapú renderelésben, és megvilágításban. A globális megvilágítás ugyanis az egyik olyan dolog, mely tovább javíthatja a megjelenítést. Amennyiben kihasználjuk azokat a technológiákat, melyeket a filmekben és animációkban látunk, úgy olyan játékok jöhetnek létre, melyek megközelítik a filmes minőséget." - mondta Merceron úr, aki egyértelműen kijelentette, hogy a játékok grafikája még nem érte el önmaga határait, és a jövőben érkező fotorealisztikus játékok tovább fogják emelni a szintet.
"Például a Pixar animációs filmek esetében látunk-e jelentős különbséget az öt évvel ezelőtti, és a mostani mozijaik között? Mert szerintem nem" - tette fel a kérdést, és válaszolta meg azonnal a Square Enix embere.
"Ugyanakkor ha az Avatart vesszük alapul, ott hihetetlen szintű realizmussal valósultak meg a grafikai munkák. Ugyanezen technológiák felhasználásával mi is képesek leszünk kitolni a grafikai határokat." - fejezte be Mercer úr.
Arról, hogy mindezek majd milyen konfigurációt igényelnek, nem esett szó, de figyelembe véve, hogy pont a hír elején említett Dead Island kapcsán meglehetősen baráti gépigénnyel találkozhatunk, nem biztos, hogy nagyon kell aggódni.