Kevés dolog érthetetlenebb annál, mint hogy miért nem jelentette még be a Sony és a FromSoftware kettőse a Bloodborne folytatását, vagy legalább az első rész PlayStation 5-re és PC-re egyaránt megjelenő felturbózott kiadását. Elképzelhető, hogy előbb utóbb mindkét kívánsága teljesül a soulslike-közösségnek, ám addig az ismételt végigjátszásokon túl legfeljebb amatőr projektek révén szippanthatunk nagyokat Yharnam komor, lovecrafti és gótikus ihletésű atmoszférájából.
Az egyik ilyen rajongói alkotás a Bloodborne Kart, amely a PSX-éra játékainak képi világát ötvözi a FromSoftware játékának jellegzetes stílusával, karaktereivel és főellenségeivel. A 12 versenyzőt, 16 pályát, teljes értékű egyjátékos kampánymódot, bossharcokat, osztott képernyős multiplayert és egymás elleni Battle módot ígérő játék a rajta dolgozó csapat szándéka szerint január 31-én jelent volna meg, ám időközben felfigyelt rá a Sony.
Lilith Walther, a projekt vezetője az X-en tudatta követőivel, hogy kapcsolatba léptek vele a vállalat képviselői, s bár azt a Bloodborne Kart megúszta, hogy törölni kelljen, a brandet a továbbiakban nem használhatja a csapat. Ez értelemszerűen többet jelent a cím megváltoztatásánál, az alkotóknak mindent el kell távolítaniuk, ami jogsértő tartalomnak számít, ezért egyebek mellett a játék külleme sem maradhat a régi.
WHELP. IT HAPPENED
— 🪄💫 PSX Bunlith🐰🏳️⚧️ BLM ACAB 🇵🇸 (@b0tster) January 26, 2024
Sony contacted me 🫣
Long story short I need to scrub the branding off of what was previously known as Bloodborne Kart, which we will do. But that requires a short delay.
Don't worry, the game is still coming out! It'll just look slightly different 💙
Nem érte teljesen készületlenül a Sony közbelépése Waltheréket, készen állnak átdolgozni a játékot, ami így egy teljesen új, saját IP formájában fog testet ölteni, azaz rajongói projektnek sem igazán nevezhetjük többé. Egyébiránt azon se lepődnénk meg, ha mindennek következtében végül mégse lenne ingyenes, hanem pénzt kérnének érte.