A Sony Interactive Entertainment vezérigazgatóját, Jim Ryant a GamesIndustry.Biz kérdezte az új first-party játékokkal, vagyis az anyagcég tulajdonában lévő játékfejlesztők alkotásaival kapcsolatban. Az interjú során elhangzott, hogy a Sony nem tervezi az Xbox Game Pass példáját követni PlayStation 5-ön, nem indít olyan előfizetéses szolgáltatást, amibe azonnal bekerünek a saját kiadású játékok.
Ryan a döntést azzal magyarázta, hogy a Sony saját játékainak fejlesztési költségei akár a 100 millió dolláros határt is elérhetik, ez pedig nem összeegyeztethető az előfizetésből befolyó bevételekkel, hosszú távon pedig nem lenne fenntartható ez a rendszer.
Ryan elmondása alapján a Sony célja, hogy az új PS5-ös játékaik minél nagyobbak és jobbak legyenek, illetve a vállalat nem arra törekszik, hogy csupán tovább bővítse a platformon elérhető alkotások listáját. A hatalmas költségeket, időt és erőforrást felemésztő játékokat pedig így nem is tervezik egy előfizetéses rendszer részeként piacra dobni, hiszen az üzleti szempontból nem érné meg a Sony-nak.