Miközben a Microsoft több mint 80 milliárd dollárt költött fejlesztőstúdiók, sőt komplett kiadók felvásárlására az elmúlt években, a kisebb mozgástérrel rendelkező Sony más stratégiát alkalmazott. Persze a PlayStation konzolok gyártója is végigvitt néhány akvizíciót a közelmúltban, megszerezte például a Bungie-t, de nem csak házon belül fejlesztett címekkel erősítette portfólióját, hanem jelentős mértékben épített olyan exkluzívokra is (köztük átmenetiekkel), amelyekkel partnerei látták el.
Ilyenek a Square Enix-féle Final Fantasy epizódok, a nemrég debütált Silent Hill 2 remake a Konamitól és a Bloober Teamtől, továbbá ha minden a Sony tervei alapján zajlik, akkor ilyen lett volna a Crimson Desert is.
Az ambiciózus nyitott világú akció-kalandon a dél-koreai Pearl Abyss dolgozik, amely a játékot a Black Desert MMORPG előzményének szánta, aztán meggondolta magát, és teljesen átgyúrta, így amikor 2025 folyamán befut, akkor egy kizárólag egyjátékos élményeket kínáló alkotásban merülhetünk majd el. Ráadásul nemcsak PS5-ön és PC-n, hanem Xbox Series X|S-en is, bár a Sonyn ezt igyekezett megakadályozni.
Az Insider Gaming egy szeptemberi befektetői találkozón elhangzottakra hivatkozva írja, hogy a japánok igyekeztek meggyőzni arról a Pearl Abysst, hogy a konzolokat illetően kizárólag PS5-re adja ki a Crimson Desertet, ezzel egy időre (feltehetően legalább egy évre) távol tartva a rivális Xbox Series X és Series S párostól. A stúdió azonban nem ment bele a megállapodásba, maradt az eredeti tervénél, továbbra is saját kezében tartva a kiadást, mert arra jutott, hogy ez a forgatókönyv a jövedelmezőbb számára.
Beszámolók szerint a Sony nagyon dicsérte a játékot, párhuzamot vonva közte és a Ghost of Tushima között sztori és atmoszféra tekintetében is.