A múlt heti bemutatón sok minden kiderült a Sony következő generációs konzoljáról, de az óta is folyamatosan érkeznek az újabb infók a PlayStation 4-ről. Ezúttal a kalózkodás elleni legújabb haditerv került elő a Sony kezei közül, aminek lényege a töltési idő figyelése lesz.
A másodlagos védelmi rendszer állítólag tudni fogja, hogy mi lesz az elfogadható - vagy átlagos - töltési idő egy szoftver esetében és ha ezt meghaladja a program, akkor a gép azt gyanítja majd, hogy nem „hivatalos helyről” szereztük be a játékot. Nem csak a játék nem lesz hajlandó elindulni, de ha sokat próbálkozunk a konzolunkat le is tilthatják a PlayStation Network hálózatról.
Ez a módszer még a PS3 kapcsán került szóba először és elvileg a meghajtóba helyezett játék (telepítés utáni) töltését méri és hasonlítja össze a hivatalosan megadott időparaméterekkel. Ha betöltési idő nagyban eltér attól, amit a Sony az előzetes mérések alapján betáplált a rendszerbe, akkor a futtatás megszakad és az eredmény letiltás lehet.
Érdekesen hangzik a megoldás, viszont egyelőre elég ködös a történet, többet kellene tudnunk róla, hogy érdemben megítélhessük. Mindenesetre már magában a cloudban is elég jó másolásvédelmi lehetőségek rejlenek, kíváncsian várjuk, hogy mit hoz ki belőle a Sony. Vajon most sikerül hatékony védelmet alkotni?