Ha bárki is abban reménykedett, hogy a Sony a Microsofthoz hasonlóan még legalább 2021, vagy akár 2022 végéig támogatni fogja belsős fejlesztésű játékokkal a leköszönő konzolgenerációt, úgy csalódni fog, ugyanis a japánok más úton járnak.
Jim Ryan CEO egy interjúban kifejtette, hogy a Sony mindig is a generációkban hitt, és abban, hogy ha az ember a nyakába veszi mindazt a nyűgöt, ami egy új generációs konzol fejlesztésével jár, akkor annak olyan előnyös tulajdonságokkal kell rendelkeznie, amivel elődje nem. Ennélfogva pedig olyan játékokat érdemes készíteni, amelyek mindezt ki is aknázzák. Ez a szemlélet köszön vissza a DualSense kontrollerben, a 3D audio-támogatásban és az SSD alkalmazásában is.
Magyarán nem számíthatunk a PlayStation 5-re tervezett first party címek PS4-es portjaira, sem pedig az Xbox One-ról Xbox Series X-re történő átállást anyagilag kevésbé megterhelő folyamattá alakító Smart Delivery-hez hasonló kezdeményezésre a Sony részéről. Ellenben most már elvárja a cég a külső partnereitől, hogy minden PS4-re készülő játék kompatibilis legyen az utódjával is.
Mit szóltok ehhez a döntéshez?