Egyre nagyobb problémát jelent az, hogy az AAA-kategóriás játékok fejlesztési ideje drasztikusan meghosszabbodott azok komplexitása miatt, a növekvő kiadások fedezése érdekében pedig egyre drágábbá válnak a videojátékok. Noha a mesterséges intelligencia szabályozása elengedhetetlen, és az erőszakos használata ellen joggal lépnek fel a művészek, azonban az AI kisegítő feladatok ellátásával akár hasznos is lehet a játékfejlesztésben - így gondolkodik a Sony is.
A PlayStation konzolok gyártójának legfrissebb vállalati jelentéséből kiderül, hogy a Sony szerint a technológiai fejlődéshez alkalmazkodó szórakoztatóipar fejlődésében központi szerepet fog játszani a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás kettőse, különösen a játékipar esetében.
A Sony olyan technológiákat tervez integrálni a játékfejlesztésbe, mint a valós idejű 3D-feldolgozás és az érzékelőtechnológia: a cél a folyamatok felgyorsítása és a költségek csökkentése a minőség romlása nélkül. Példaként a Marvel's Spider-Man 2-t hozta fel a dokumentum, amelyben beszédfelismerő szoftvert használtak, hogy a feliratokat automatikusan hozzáidőzítették a karakterek dialógusaihoz, ami jelentősen lerövidítette a folyamatot.
A Sony egyúttal befektet a Volumetric Capture Studióba is, amely emberek és helyszínek, környezeti elemek 3D-s adatait rögzíti, hogy képeket és 3D-s tartalmakat hozzon létre. Ezeket az adatokat elsősorban a vállalaton belül használja majd fel a cég, de lehetséges, hogy értékesíti is majd őket. Emellett az Epic Gamesszel együttműködve az Unreal Engine-nel is kísérletezik a vállalat, hogy a zenei videók készítéséből származó 3D-s komponenseket újra felhasználhassa a videojátékokban.