Továbbra sem zárult le minden idők egyik legnagyobb videojátékos felvásárlása, de már "csak" az amerikai versenyhivatal (FTC) és a brit versenyhatóság (CMA) áll a Microsoft az Activision Blizzard egyesülése között, de mindketten konokul ragaszkodnak az ítéletükhöz, szóval nem lesz könnyű meggyőzni őket (a szövetségi bíróság pedig azt is megakadályozta az FTC javaslatára, hogy a Microsoft és az Activision Blizzard figyelmen kívül hagyja őket).
Az ügynek köszönhetően több érdekességre is fény derült a játékiparral kapcsolatban, például hogy milyen brutális összegeket emészt fel egy AAA-játék fejlesztése, amiképpen lelepleződnek a szembenálló felek által tett meredek kijelentések is. Elég csak arra gondolni, amikor a Sony azt állította, hogy a Microsoft szándékosan, PlayStation-exkluzív hibával szabotálná a Call of Duty-t.
Nos, az Axios újságírója, Stephen Totilo olyan dokumentumokat osztott meg Twitteren, amikből kiderül, hogy amikor az FTC a Sony Interactive Entertainment vezetőjét, Jim Ryant kérdezte a vállalat álláspontjáról az üzlettel kapcsolatban, akkor az igazgató egyik legnagyobb aggodalma az volt, hogy az Activision Blizzarddal közös munka megszakadna, mivel nem oszthatnának meg többé bizalmas részleteket a következő, fejlesztés alatt álló konzoljukról (a PlayStation 6-ról vagy nevezzék majd akárhogy). Ryan szerint ugyanis a Sony nem kockáztathatja meg, hogy egy olyan vállalat, amely egy közvetlen versenytárs tulajdonában van hozzáférjen ezekhez a kényes információkhoz.
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.
A vezér elmondása szerint az Activision Blizzarddal való együttműködésüknek köszönhetően egyes funkciók jobbá váltak a konzoljaikon, ez viszont meg fog szűnni a felvásárlással. Ryan ugyanis úgy véli, hogy az akvizíció végbemenésével az ösztönözné a Microsoftot, hogy az Xbox üzletágukat helyezzék előtérbe, nem pedig az, hogy a játékok minél jobban kihasználják a többi platform, így a PS képességeit is. A dokumentumban foglaltak szerint a Sony már a Minecraftot jegyző Mojanggal való együttműködésük során is aggódott amiatt, hogy miután a Microsoft felvásárolta a stúdiót, milyen mértékben jutott hozzá a PlayStation-konzolok fejlesztésével kapcsolatos részletekhez, és emiatt tölti el őket aggodalommal az Activision Blizzarddal való későbbi közös munka is.