Egy nemrég közzétett - majd rejtélyes módon eltüntetett - YouTube-videóban a Sony egyik fejlesztője, Sharwin Raghoebardajal demonstrálta, hogyan kommunikálhat a játékos a mesterséges intelligencia által vezérelt Aloy-jal. A bemutatóban Horizon Zero Dawn és a Horizon Forbidden West hősnője szinte érzelemmentes hangon válaszolt a kérdésekre, például arról, hogyan érzi magát, milyen volt megtudni, hogy Dr. Elizabeth Sobeck klónja, és hogy mi vár rá a játék világában.
Bár a koncepció ígéretesnek tűnik, a beszámolók szerint az AI által generált hang és arcanimációk inkább egy középszerű szövegfelolvasó programra emlékeztettek, mintsem egy élő karakterre. A The Verge még időben lementett egy gifet, így ha egy szempillantásnyira, de mi is belekukkanthatunk a demonstrációba.
A videót narráló Sharwin Raghoebardajal, a Sony Interactive Entertainment vezető szoftvermérnöke felhívta rá a figyelmet, hogy a prototípus, amely arra a célra szolgál, hogy házon belül bemutathassák a technológiát, amivel még csak a felszínt karcolgatták. A techdemó az OpenAI-féle GPT-4-et (dialógus) és Llama 3 nagy nyelvi modellt (döntéshozatal) ötvözi a Sony saját fejlesztéseivel, mint az Emotional Voice Synthesis beszédgenerátor és az arcanimáció létrehozásában kulcsszerepet játszó Mockingbird. Maga a prezentáció PC-n futott, de a Sony PS5-ön is kísérletezett vele.
Kíváncsian várjuk, hogy mikor lehet ebből bármi olyasmi, amivel már a felhasználók is találkozhatnak, de valószínűleg nem tévedünk nagyot, ha azt feltételezzük, hogy erre biztosan nem a jelenlegi konzolgenerációban kerül sor.